1

Word jij onze 37,604e volger?

instagram

linkedin

Streven gemeente voor 2022: "Meer mensen vanuit zorginstelling naar eigen woning"

16 reacties Politiek en gemeente


De gemeente Almere heeft het streven voor volgend jaar om het aantal plaatsen voor woonzorg-initiatieven meer te verhogen waardoor mensen die in een zorginstelling verblijven, zich in een eigen woning kunnen vestigen.

Op dit moment kunnen gemiddeld 100 personen verhuizen van zorginstelling naar eigen woning, de gemeente hoopt volgend jaar dat het aantal omhoog gaat naar 250 personen. Verschillende woningbouwcorporaties en zorginstellingen hebben daarvoor afspraken gemaakt om dat doel daadwerkelijk te behalen.

Wethouder Froukje de Jonge benadrukt dat de extra woningen niet ten koste zal gaan van het huidige woningaanbod in de stad waardoor de woningnood onder reguliere woningzoekenden niet nog groter wordt. Ook hoopt de wethouder dat het plan uiteindelijk een bijdrage levert aan de druk op de zorginstellingen in de stad.


Vacature-alert - 24 nieuwe vacatures!

Er zijn deze week in totaal 24 vacatures geplaatst voor banen in de regio's Almere, Hilversum, Naarden, Dronten, Weesp, Lelystad en Huizen.

Bekijk overzicht


Reacties (16)

Bekijk hieronder de reacties die geplaatst zijn via Facebook. Ook een reactie plaatsen? Klik hier
user
Geplaatst door Rebecca Sotthewes-Steenbergen op dinsdag 23 november 2021 om 16.34 uur
Blijkbaar heeft geen kip hier ook maar een flauw idee wat voor zorginstellingen Almere allemaal heeft. In ieder geval een heel aantal voor mensen die bijvoorbeeld tijdelijk hulp nodig hebben, om vervolgens zelfstandig (net als jij en ik) in de wijk kunnen wonen. Niet iedereen heeft een vliegende start gehad vanuit huis. Fijn toch, dat die initiatieven er zijn? En verdienen deze mensen niet dezelfde kansen als jij en ik? Je piept vast anders als je een broer, zus of neef hebt die hier dankbaar gebruik van maakt. Vervolgens komen er plekken vrij in de instellingen om mensen te helpen die op de enorme wachtlijst staan. Ook niet onbelangrijk. Als je niet begrijpt waar het over gaat, vráág het dan of zoek het even op 🙏🏻🥳
user
Geplaatst door Hanne van der Hoek op dinsdag 23 november 2021 om 06.43 uur
Want die woningen zijn er....
user
Geplaatst door Sjoe J JJ op maandag 22 november 2021 om 19.38 uur
Gemeente Almere moet eerst is even een oplossing bedenken voor al die andere mensen die ook een huis nodig hebben. Jongeren die jarenlang op de wachtlijst moeten staan, gezinnen die gepropt zitten in te kleine huizen. Moeders met kinderen bij hun ouders thuis. Ga dat is even jullie streven maken. Wachtlijsten van 15 jaar deze dagen 🤨🤨🤨🤨
user
Geplaatst door Gilbert Duijnmaijer op maandag 22 november 2021 om 18.39 uur
Zullen we eerst structureel de wachtlijst leeg maken van mensen die al 10/15 jaar op een woning wachten.... en dan pas veder kijken..... Ik mis gun die oude mensen niks, echter zitten ze beter in een tehuis waar er controle op hun is en of gezellig met elkaar een bakje koffie kunne. Doen in de algemene ruimtes
user
Geplaatst door Bea De Jong op maandag 22 november 2021 om 17.49 uur
Beetje raar allemaal . Mensen vanuit zorg instelling . Naar eigenwoning . 🥱🥱
user
Geplaatst door Anneke van Tilburg op maandag 22 november 2021 om 15.32 uur
Naar welke woning dan.? Als ze in een zorginstelling zitten, dan hebben ze toch geen woning meer. Of worden de zorginstellingen ook gesloten
user
Geplaatst door Mir Ve op maandag 22 november 2021 om 15.16 uur
Beste Gemeente... Welke woningen?
user
Geplaatst door Marjanda De Vries op maandag 22 november 2021 om 14.09 uur
Hoe dan? Wat een gekkigheid
user
Geplaatst door Janine Allford op maandag 22 november 2021 om 13.39 uur
En er is ook genoeg thuiszorg om dit waar te maken? Er zijn nu al tekorten
user
Geplaatst door Charles van den Bos op maandag 22 november 2021 om 13.16 uur
is er eigenlijk wel iets wat de Gemeente Almere goed doet, gezien dit bericht heb ik het idee dat die ambtenaren alleen maar slapen en mijn geld uitgeven aan dingen die ze zelf leuk vinden , in welke woning wilden ze die oudjes stoppen? bij hun in huis of krijgen ze een container aangewezen .
user
Geplaatst door Alida Passé op maandag 22 november 2021 om 13.11 uur
Want de zorg in de wijken zijn zoooo goed georganiseerd En de jongeren die thuis wonen hoeven helemaal niet een eigen leven maar gezellig eeuwig bij hun ouders blijven met hun hoge studenten leningen waardoor ze ook geen huis kunnen kopen Wij zijn zo goed bezig in ons land met het naar de kloten helpen sorry voor mijn taal gebruik.
user
Geplaatst door Marjan Derks op maandag 22 november 2021 om 13.07 uur
Arme mensen daar zitten dan zonder controle of ze wel eten en drinken en een praatje. Want daar is geen tijd voor sls de thuiszorg langskomt 😢
user
Geplaatst door Marja Sterk-Bus op maandag 22 november 2021 om 12.52 uur
Nobel streven 😂 maar neem eerst eens notie van de realiteit. Wat een gemeentelijk gezwam.
user
Geplaatst door Ferry van der Kleijn op maandag 22 november 2021 om 12.15 uur
Moeten ze eerst voor woningen zorgen.
user
Geplaatst door Ilona Lucke op maandag 22 november 2021 om 12.06 uur
Dan moet er wel heel veel gebouwd worden gezien er nu al een flink woning tekort is!
user
Geplaatst door Alfred Bekenkamp op maandag 22 november 2021 om 11.40 uur
Wethouder Froukje De Jonge kan toveren ..... "dat de extra woningen niet ten koste zal gaan van het huidige woningaanbod in de stad waardoor de woningnood onder reguliere woningzoekenden niet nog groter wordt.de benodigde woningen gaan niet ten koste van de woningzoekenden".