1

Word jij onze 37,604e volger?

instagram

linkedin

Sinterklaas brengt bezoek aan asielzoekerscentrum in Almere

11 reacties Politiek en gemeente


Sinterklaas heeft dinsdagmiddag een bezoek gebracht aan het asielzoekerscentrum in Almere om daar samen met het Wolkentheater de voorstelling 'Verhalen van Sint en Piet' te vertellen met het doel de kinderen een steuntje in de rug te bieden.

"Vluchtelingenkinderen in de Nederlandse AZC's weten al heel veel over Sinterklaas; ze horen het op school, van het Sinterklaasjournaal of van andere kinderen. Sinterklaas is heel belangrijk voor ze. Hij opent de deuren naar Nederlandse gewoontes, cultuur en samenleving. Daarom is het van belang dat de Goedheiligman ook hun huisjes niet voorbij gaat", aldus een woordvoerder van Wolkentheater.

'Kinderen zien lachen is allergrootste compliment'

De theatergroep, die bijna 30 jaar geleden werd opgericht door vluchtelingen uit voormalig Joegoslavië, heeft voornamelijk het doel om vrolijkheid in het leven van kinderen op een asielzoekerscentrum te brengen.

"De toegankelijke optredens zijn bedoeld om kinderen met een veelbewogen en traumatisch verleden uit de beslommeringen van alledag te halen. De kinderen zien lachen is voor ons het allergrootste compliment dat we kunnen krijgen", vertelt Adrijan Siniša Rakić (directeur van de theatergroep).

Naast het asielzoekerscentrum in Almere worden nog negentien andere asielzoekerscentra bezocht.


Vacature-alert - 24 nieuwe vacatures!

Er zijn deze week in totaal 24 vacatures geplaatst voor banen in de regio's Almere, Hilversum, Naarden, Dronten, Weesp, Lelystad en Huizen.

Bekijk overzicht


Reacties (11)

Bekijk hieronder de reacties die geplaatst zijn via Facebook. Ook een reactie plaatsen? Klik hier
user
Geplaatst door Annet Bregman op donderdag 25 november 2021 om 13.11 uur
Bij de intocht zag het er een stuk minder kind vriendelijk uit.
user
Geplaatst door Marja Nijhof-Ausma op dinsdag 23 november 2021 om 19.49 uur
Die weten niet wie Sinterklaas is?
user
Geplaatst door Priscilla Kuiters op dinsdag 23 november 2021 om 19.39 uur
Wat een achterlijke opmerkingen weer.... is toch een kinder feest of niet. Al die mensen die weer verschikkelijk dingen zetten of lach poppetjes... voelen jullie je nu beter. Soms schaam ik me echt dat ik dit soort mensen om mijn heen heb 🤮🤮. Ik vind het prachtig dat de goedheiligman is lang gekomen bij het azc deze mooie kinderen kunnen wel wat vrolijkheid gebruiken.
user
Geplaatst door Sylvia Raschat op dinsdag 23 november 2021 om 19.08 uur
met QR code..?@just wondering 🙄
user
Geplaatst door Denise Neenee op dinsdag 23 november 2021 om 19.00 uur
Hij heeft nog personeel nodig 🤣😵‍💫
user
Geplaatst door Ilona Hafkamp Feenstra op dinsdag 23 november 2021 om 18.25 uur
Heel leuk. Maar jammer dat hij niet in Almere buiten komt
user
Geplaatst door Marja Mlk op dinsdag 23 november 2021 om 17.30 uur
Fijn voor die lieve kids.
user
Geplaatst door Carla Frijters Verheul op dinsdag 23 november 2021 om 17.11 uur
Mooi al die lachende gezichtjes, kunnen de kinderen wel even gebruiken.
user
Geplaatst door Medine Caliskan Karakis op dinsdag 23 november 2021 om 17.07 uur
Zo leuk voor die kinderen
user