Woensdag 19 januari 2022
-1.3 °c
1

Word jij onze 37,778e volger?

instagram

linkedin

Besluit gemeenteraad: plastic binnenkort bij restafval

29 reacties Politiek en gemeente


Plastic, metaal en drankenkartons mogen in de toekomst door inwoners bij het restafval worden gegooid. Dat besluit nam de gemeenteraad donderdagavond tijdens een vergadering op het stadhuis.

Een ander plan was dat inwoners zelf al zo veel mogelijk afval zouden scheiden, waardoor inwoners over verschillende soorten vuilnisbakken zouden moeten beschikken. De gemeenteraad koos echter voor de zogenoemde PMD+ methode.

De gedachte achter de PMD+ methode is dat die vorm van afvalinzameling uiteindelijk voordeliger zou zijn, gezien machines achteraf het afval alsnog scheiden en machines nu eenmaal beter kunnen scheiden dan mensen. Het is nog niet bekend wanneer de nieuwe vorm van afvalscheiding van kracht zal worden.


Vacature-alert - 18 nieuwe vacatures!

Er zijn de afgelopen week in totaal 18 vacatures geplaatst voor banen in de regio's Almere, Hilversum, Naarden, Dronten, Weesp, Lelystad en Huizen.

Bekijk overzicht


Reacties (29)

Bekijk hieronder de reacties die geplaatst zijn via Facebook. Ook een reactie plaatsen? Klik hier
user
Geplaatst door Stephanie Van Den Berge op zondag 14 november 2021 om 00.31 uur
En de luiers krijgen we daar een aparte container voor?! Wordt nog een uitdaging voor alle gezinnen met baby’s/kinderen 😅🙄 of elke week legen dan is t probleem ook opgelost
user
Geplaatst door Barendina van Poorten op zaterdag 13 november 2021 om 23.59 uur
Blij dat dit besloten is. Proef werkt hier al jaren top. Is prima te doen, ook met 5 personen in 1 huishouden en 1 bak.
user
Geplaatst door Marjan Plug op zaterdag 13 november 2021 om 21.02 uur
Worden de overbodige containers dan weer opgehaald door de gemeente??
user
Geplaatst door Rob Sprangh op zaterdag 13 november 2021 om 17.56 uur
als ze dan ook vaker komen legen prima
user
Geplaatst door Henk Hunter op zaterdag 13 november 2021 om 17.41 uur
Mogen de bakken die niet meer nodig zijn ingeleverd worden , ze staan in de weg.
user
Geplaatst door Desiree V. Geloven op zaterdag 13 november 2021 om 16.36 uur
Ik lees in veel reacties dat mensen grotere bakken willen en elke week legen, als het hetzelfde systeem word als de proef in Filmwijk dan kan ik jullie nu vertellen dat dat niet gaat gebeuren... Wij hebben dit systeem al ruim een jaar (of 2inmiddels) en het gaat prima met één huishouden. één bak GFT, één bak pmd+ (schot gaat eruit) met rest en één voor papier. De GFT en pmd+ worden om de week geleegd. Doordat het schot eruit gaat hem je een grotere bak .
user
Geplaatst door TP Sch op zaterdag 13 november 2021 om 14.36 uur
Komen ze de overbodige prullenbak dan ophalen???
user
Geplaatst door Hilda Zuidema op zaterdag 13 november 2021 om 14.27 uur
Wat gebeurt er met de plastic bak en 1 keer per week legen
user
Geplaatst door Charles van den Bos op zaterdag 13 november 2021 om 13.55 uur
hoop op elke week legen en een grotere container inhoud
user
Geplaatst door Cynthia Wolleswinkel op zaterdag 13 november 2021 om 13.19 uur
Dan wel het schot eruit!?
user
Geplaatst door Ir Ma op zaterdag 13 november 2021 om 13.06 uur
Misschien kan er dan ook gelijk ff een ‘machine’ langs komen om al het losse afval en winkelkarren hier in de straat op te halen (en ja mijn man heeft al 3 x contact met gemeente gehad hierover) zooo jammer weer #gemeentealmere
user
Geplaatst door Biarda Schwegler op zaterdag 13 november 2021 om 12.19 uur
Dan is het te wel hopen dat de container elke week geleegd wordt...
user
Geplaatst door Ton Verhaaf op zaterdag 13 november 2021 om 12.01 uur
mag hopen dat er dan meer ruimte voor de restafval komt in de bakken
user
Geplaatst door Marie-louise van den Berg op zaterdag 13 november 2021 om 11.55 uur
Goed idee maar dan wel een grotere bak of iedere week legen ..
user
Geplaatst door Jantien van der Vliet op zaterdag 13 november 2021 om 11.44 uur
Dankzij Juliëtte uit de Sieradenbuurt. Deze bewoonster had betere argumenten, betrouwbare cijfers en feiten dan de wethouder. Fijn gemeente Almere dat er soms ook naar inwoners wordt geluisterd. Dit is win-win wat mij betreft! 🎉
user
Geplaatst door Yvonne Blanker op zaterdag 13 november 2021 om 11.36 uur
En daar komen ze nu pas achter 🤦🏻‍♀️
user
Geplaatst door Anita Van Huizen op zaterdag 13 november 2021 om 11.31 uur
Krijgen we dan ook grotere bakken, of iedere week legen!!!
user
Geplaatst door Agnes Peeterse op zaterdag 13 november 2021 om 11.28 uur
Hoop dat we wel gewoon weer 1 x per week een lege bak krijgen en niet 1 x in de 2 weken omdat ze denken de bak is nu groter!
user
Geplaatst door Julia Loen op zaterdag 13 november 2021 om 11.15 uur
Dan moeten er vaker geleegd worden,sneller vol!
user
Geplaatst door Jantar Bernstein op zaterdag 13 november 2021 om 11.10 uur
Hoera! Dat scheelt weer een bak in de tuin. Nu de afvalstoffenheffing voor alleenstaanden nog minstens halveren!