Het weer in Almere

  • Vandaag

    Zo 27 november 2022
    7 °C
  • Morgen

    Ma 28 november 2022
    8 °C
  • Overmorgen

    Di 29 november 2022
    10 °C

Meer weer? Klik hier

Zondag 27 november 2022
6.4 °c
2

Word jij onze 38,724e volger?

instagram

linkedin

Ook huisartsen in Almere starten met vaccineren

20 reacties Politiek en gemeente

Foto via cdn.nos.nl


De huisartsen in Almere starten uiterlijk volgende week met het vaccineren van de eerste doelgroepen: 65-jarigen, volwassenen tot 65 jaar met het syndroom van Down die thuiswonend zijn en volwassenen tot 65 jaar met een BMI van boven de 40 (morbide obesitas). Dat meldt Zorggroep Almere.

De patiënten zullen per post een oproep ontvangen afkomstig van de eigen huisartsenpraktijk, zelf bellen voor een afspraak is niet nodig.

Volgorde van vaccinatie

Voor de meeste mensen is nog niet precies te zeggen wanneer zij aan de beurt zijn voor hun prik tegen corona: de overheid bepaalt de volgorde en niet de huisartsenpraktijken. Ook bepaalt de overheid welke vaccins geschikt zijn voor de verschillende doelgroepen.

"U kunt niet zelf kiezen voor een bepaald vaccin. De eerste groep mensen die nu wordt uitgenodigd wordt gevaccineerd met het AstraZeneca-vaccin", aldus een woordvoerder van Zorggroep Almere.

De volgende rondes

De planning voor de vaccinaties is op dit moment als volgt: de mensen tussen 65 en 80 jaar worden de komende maanden, van oud naar jong, opgeroepen door de GGD, en gevaccineerd met het BioNTech/Pfizer-vaccin.

De huisartsen gaan de komende maanden de volgende groepen vaccineren met het AstraZeneca-vaccin: de mensen van 60 tot en met 62 jaar en de mensen met een chronische ziekte.

De overige mensen jonger dan 60 jaar worden daarna gevaccineerd door de GGD of de huisarts.



Reacties (20)

Bekijk hieronder de reacties die geplaatst zijn via Facebook. Ook een reactie plaatsen? Klik hier
user
Geplaatst door Robbert Euving - de Boer op dinsdag 30 maart 2021 om 12.36 uur
Moet er wel iemand zijn die graag die zooi wil 💩💉
user
Geplaatst door Annett Hauczinger op zondag 28 maart 2021 om 12.08 uur
Mijne kinderen kwamen met mensen in contact met mensen met corona. Beide keer geen syntomen. En nu moet ik ze vaccinatie geven waarvoor ze immuun zijn???
user
Geplaatst door Rick Pel op zondag 28 maart 2021 om 12.05 uur
Ik geef die van mij weg aan een ander, ik help mensen graag😂✌🏻
user
Geplaatst door Miriam Beijen op zondag 28 maart 2021 om 11.51 uur
Ze doen hun best maar!
user
Geplaatst door Rowdy Heinis op zondag 28 maart 2021 om 11.26 uur
Het is wel toevallig dat de broer van Hugo de Jong werkt bij astra zenica Zo wast de ene hand de andere🤔
user
Geplaatst door Max van der Rijst op zaterdag 27 maart 2021 om 21.07 uur
Je moet nooit rommelen aan een motor die goed loopt!
user
Geplaatst door Ben Timmermans op zaterdag 27 maart 2021 om 12.19 uur
Heel vreemd dat de overheid bepaald welke vaccinatie er word toegediend de oudjes krijgen waarschijnlijk het vaccin toegediend die het minst betrouwbaar is 🤔🤔
user
Geplaatst door Erkan Yilmaz op zaterdag 27 maart 2021 om 12.03 uur
Krijgen ze toch nog 2 paspoorten 😂😂
user
Geplaatst door Tuka Yana op zaterdag 27 maart 2021 om 11.44 uur
Waarom zou je een gezond mens met iets willen inspuiten? waarvan niemand precies weet of het daadwerkelijk helpt. integendeel verzwak je jouw eigen imuunstysteem,niet voor niks heeft de heer ons dat gegeven 🙌 leef gezond eet gezond dan kan er weinig gebeuren!en veel mensen denken dat je gelijk ziek word na die vaccinatie,maar denk eerder dat je je druk moet maken op langere termijn. want eenmaal erin gaat het niet meer uit je lichaam!! je zweet het niet even uit😩 Denk er over na voordat je zo een groot besluit neemt 🙌
user
Geplaatst door Jiary Williams op zaterdag 27 maart 2021 om 11.16 uur
Allen die adviseren om de prik te nemen hebben het zelf niet genomen.doei
user
Geplaatst door Marion Quartel-van Der Horst op zaterdag 27 maart 2021 om 09.11 uur
Succes voor alle mensen die het moeten uitvoeren
user
Geplaatst door Rai Mo op zaterdag 27 maart 2021 om 08.26 uur
https://www.gelderlander.nl/nijmegen/pleidooi-beter-niet-iedereen-vaccineren-het-coronavirus-verdwijnt-namelijk-toch-niet~ad9fbcb5/?fbclid=IwAR0juGeXsOgOsp6hUvT4ni39Vg9t4euWjY4d2xNFPEI7vRSPZ7mc5mVWcCY
user
Geplaatst door Brigitte Kruikemeier-Kappetijn op zaterdag 27 maart 2021 om 08.23 uur
Karin Van de Weerd https://www.gelderlander.nl/nijmegen/pleidooi-beter-niet-iedereen-vaccineren-het-coronavirus-verdwijnt-namelijk-toch-niet~ad9fbcb5/
user
Geplaatst door Barbara van Dam op vrijdag 26 maart 2021 om 23.21 uur
Als iedereen nu eens ophoud met zijn mening ventileren en de ander belachelijk te maken? Als je niet wil doe het niet, zeur niet als je toch ziek wordt. Als je wel wil doe je het wel. Laat iedereen toch gewoon in zijn waarde. En: bezeer je mening op feiten en niet op alles wat op facebook staat. Want hemel wat vind je er een boel onzin aan zogenaamde feiten en gekte.
user
Geplaatst door Ries Amsterdam op vrijdag 26 maart 2021 om 23.02 uur
Tja wat zit er in die prik dan?? 🤔🤔...
user
Geplaatst door Marianne Kelder op vrijdag 26 maart 2021 om 20.57 uur
Neem wel een sinaasappel mee mogen ze hem daar in prikken
user
Geplaatst door Radica Nieuwenhuis op vrijdag 26 maart 2021 om 20.40 uur
In welke land leven we dat we geen keus hebben welke merk we willen.zelf in Rusland kan je kiezen.
user
Geplaatst door Charity Caja Callisty op vrijdag 26 maart 2021 om 19.36 uur
Nou ik ben benieuwd.. niet in mijn lichaam though🙃🥴
user
Geplaatst door Patrick Gerrits op vrijdag 26 maart 2021 om 19.25 uur
Deden ze dat nog niet dan??? 🤔🤔
user
Geplaatst door Aartje Fridt op vrijdag 26 maart 2021 om 17.07 uur
In woerden gaan ze ook vaccineren vandaag hoera ik kan niet wachten laat maar komen mijn nichtje ook vandaag de prik.