De PVV in Almere heeft schriftelijke vragen gesteld aan het college over tv-commercials voor de campagne 'Almere houdt van jou', die sinds kort op meerdere landelijke televisiezenders te zien zijn. Uit antwoord op eerdere vragen is gebleken dat deze commercials €185.000 hebben gekost, de PVV wil weten of dat bedrag enkel besteed is aan het inkopen van zendtijd, of bijvoorbeeld ook het meten van de resultaten van deze campagne. Op 9 januari dit jaar is door het college aan de raad medegedeeld dat het totale budget voor de mediastrategie €1.102.500 bedraagt, er is toen door het college geen melding gemaakt van een landelijke TV commercial. De PVV wil weten waarom er nu toch voor is gekozen, en waarom er is gekozen om de eerste twee commercials midden in de zomervakantie te starten. Ook wordt er gevraagd hoeveel budget er nu nog over is. "De campagne 'Almere houdt van jou' heeft sinds 16 juli 2013 een officiële gemeentelijke Facebooksite waarbij tot op de dag van vandaag nog niets te zien is, ook heeft de pagina slechts 23 likes. Op het Youtube-kanaal van de maker van de commercials hebben de 4 filmpjes een schamele 200 views", aldus Toon van Dijk. Bekijk hieronder één van de commercials:

Ontvang urgent nieuws direct via ons WhatsApp kanaal!
Nieuw - ontvang urgent nieuws als vermissingen, belangrijke 112-meldingen of andere calamiteiten direct via ons WhatsApp kanaal! Klik hier om je direct aan te melden of hier voor meer informatie.

Max Joling

Over de auteur

Max Joling

29-jarige redacteur die objectieve artikelen schrijft maar ook eens een eigen schrijfsel publiceert met het doel te inspireren of aan te zetten tot nadenken. Die kun je hieronder lezen.

Eerder gepubliceerd

Meer artikelen uit politiek en gemeente