Het weer in Almere

  • Vandaag

    Di 24 mei 2022
    16 °C
  • Morgen

    Wo 25 mei 2022
    17 °C
  • Overmorgen

    Do 26 mei 2022
    18 °C

Meer weer? Klik hier

Dinsdag 24 mei 2022
12.8 °c
2

Word jij onze 38,344e volger?

instagram

linkedin

Partij voor de Dieren wil stop op verkoop van dieren in Almeerse tuincentra

33 reacties Politiek en gemeente


Als het aan de Partij voor de Dieren ligt, stoppen tuincentra in Almere binnenkort met de verkoop van dieren.

De partij heeft het college van burgemeester en wethouders opgeroepen om met een ontmoedigingsbeleid te komen, zodat er in de toekomst daadwerkelijk geen dieren meer worden verkocht in tuincentra.

"Dierenverkoop hoort niet in tuincentra, dat zorgt voor veel impulsaankopen. Het dierenasiel krijgt mede daarom jaarlijks honderd konijnen binnen", aldus de partij.


Vacature-alert - 52 nieuwe vacatures!

Er zijn de afgelopen week in totaal 52 vacatures geplaatst voor banen in de regio's Almere, Hilversum, Naarden, Dronten, Weesp, Lelystad en Huizen.

Bekijk overzicht


Reacties (33)

Bekijk hieronder de reacties die geplaatst zijn via Facebook. Ook een reactie plaatsen? Klik hier
user
Geplaatst door Kimberley Birkhoff op donderdag 20 januari 2022 om 11.21 uur
Ik heb niks tegen verkoop in winkels wat wel vervelend vind is te kleine kooien in de winkels voor thuis en groeps dieren die per een verkocht worden moet minimaal per twee verplicht
user
Geplaatst door Michele Lijesen op woensdag 19 januari 2022 om 13.38 uur
Ben ik helemaal mee eens. Zo spoedig mogelijk.
user
Geplaatst door Bert Koehler op woensdag 19 januari 2022 om 12.27 uur
Het lijkt mij het meest verstandig, om als particulier helemaal geen dieren te houden. Beperk de activiteiten met betrekking tot dieren met bezoek en steun aan kinderboerderijen en dierentuinen.
user
Geplaatst door Jeanine Vlinderfladder op woensdag 19 januari 2022 om 09.36 uur
Goed zo top....nu nog die achterlijke kleine kooien de prullenbak in. Ook voor de vogels weg die kooien....
user
Geplaatst door Sky Hanse op woensdag 19 januari 2022 om 08.59 uur
En dan ook zorgen dat er strenger gehandhaafd wordt op dierenwelzijn in almere en het opdoeken van vreselijke broodfokkers!
user
Geplaatst door Marry Zweers op woensdag 19 januari 2022 om 08.54 uur
Hebben ze niks anders te doen doe wat aan de woningnood
user
Geplaatst door Johan Brouwers op woensdag 19 januari 2022 om 08.42 uur
Misschien wat geld van Floriade in een betere opvang voor dieren steken?
user
Geplaatst door Bastiaan Diebrink op woensdag 19 januari 2022 om 07.48 uur
Van een dierenspeciaalzaak: Grappig hoe iedereen het hier zo goed weet, hoe slecht het allemaal wel niet is. Het probleem is dat door de wet en regelgeving die er momenteel al is, en nog in de pen zit, dat dierenspeciaalzaken en tuincentra deze dieren niet meer kunnen verkopen. Men doet liever aan regeltjes voor verbieden dan aan regels van minimale eisen. Bij regels voor minimale eisen kun je producten zoals bijvoorbeeld te kleine kooien/hokken gewoon uit de schappen laten. Als ik nu een knaagdier koop kan ik daar een te klein verblijf voor kopen. Als ik in mijn dierenspeciaalzaak netjes uitleg wat goed is voor een konijn dan zeggen de mensen: ok bedankt voor de uitleg ik heb alles op orde thuis, vervolgens kopen ze dan toch een te klein verblijf bij een ander. Door de regelgeving moet ik als 25 jaar ervaringsdeskundige papieren gaan halen en die zijn niet gratis... dat verdien je niet terug op een paar konijnen. Wat ga je dan krijgen: ongereguleerde fok en verkoop bij particulieren, en ja natuurlijk heb je daar ook goede tussen zitten. Als de Partij VOOR de Dieren nou niet eens continu alleen maar uitingen doet TEGEN dieren dan zouden ze in mijn ogen meer stemmen verdienen. Nu hebben de boeren, wij als winkeliers en vele hobbyisten alleen maar last van de pvdd en de dieren worden er ook echt niet beter van. Met vriendelijke groet
user
Geplaatst door Glenn Van Poortvliet op woensdag 19 januari 2022 om 06.58 uur
Strengere regelgeving van dieren houden voor verkoop. Als je dit verbied gaan mensen thuis fokken wat nog slechter is. Gewoon goede regelgeving voor de beestjes.
user
Geplaatst door Ddr Des op dinsdag 18 januari 2022 om 23.47 uur
JAAA indd alles behalve dieren 🥰🥰
user
Geplaatst door Aukje Meppelink op dinsdag 18 januari 2022 om 23.28 uur
Ik heb helaas niet het idee dat de verkoop via de andere kanalen diervriendeljjker is... 😔
user
Geplaatst door Ella Borowska op dinsdag 18 januari 2022 om 23.23 uur
helemaal mee eens!!! als je kenis wil maken met dieren, of je kinderen wil laten maken met diertjes ga naar een zorgboerderij, doneer dan ook wat dan help je diertjes te bekostigen.
user
Geplaatst door Karin Buurma op dinsdag 18 januari 2022 om 23.15 uur
Nou we hebben ook vorig jaar konijn gekocht in dierenwinkel, veel te klein hoe hij zat.... M'n dochter zei we kopen dit konijn, heeft hij beter leven....nu loopt hij vrij rond in z'n eigen patio en woonkamer met vrouwtje..maar idd de winkels moeten vooral konijn verkopen op geslacht en per 2!!!
user
Geplaatst door Anouska Bakker Rifkiss op dinsdag 18 januari 2022 om 22.16 uur
Helemaal mee eens het heet Tuincentra en GEEN dierenzaak
user
Geplaatst door Wendy Martin - Habing op dinsdag 18 januari 2022 om 22.04 uur
Ik schrik er van dat dat uberhaupt nog gebeurt, ik dacht dat dat al heel lang niet meer mocht. Wat een narigheid. Gezien de gemiddelde dierenwinkel al niet eens fatsoenlijke spullen kan verkopen (met enkele uitzonderingen daar o.a de dierenwinkel in Muziekwijk) zal het er in een tuincentrum wel niet beter af gaan.
user
Geplaatst door Bianca Damhoff op dinsdag 18 januari 2022 om 21.56 uur
Ik snap de stelling wel en ik kan me er wel in vinden. Maar dan? Bij particulieren laten? Die weten vaak niet eens hoe je een dier moet verzorgen laat staan een gezond dier verkopen. Sorry maar kan koop ik liever een dier bij een tuincentrum, dan is er tenminste nog controle op. Het asiel vond ik zeker geen plek voor dieren. Dus ja ... wat is dat de beste oplossing he
user
Geplaatst door Frankie Angelheart Freeman op dinsdag 18 januari 2022 om 19.21 uur
Stop ze in de dierentuin
user
Geplaatst door Elisa Beth op dinsdag 18 januari 2022 om 19.03 uur
Eindelijk, eigelijk moet het houden van konijnen helemaal verboden worden, arme beesten hun levenlang, eenzaam in een te klein hok.
user
Geplaatst door Debby Hoffmann op dinsdag 18 januari 2022 om 18.40 uur
Wat belangrijker is, Dat een tuincentrum gewoon spullen en artikelen moeten blijven verkopen. En geen dieren meer. Maar de spullen voor de dieren ook aanpakken door eens goed te kijken naar de welzijn van dieren. Want bij kennis om een dier goed te huisvesten is ook bar slecht. Dierenwinkels moeten de dieren duurder verkopen. De juiste kennis over welzijn/huisvesting Verkopers en medewerkers moeten verplicht certificaten halen. (Dat is al verplicht)De dieren het beste bij fokkers/kwekers waarbij alles wordt gecontroleerd door de dierenbescherming en die dus ook de certificaten hebben. Zo haal je dus ook de broodfokkers ertussen uit.
user
Geplaatst door Bianca de Bont op dinsdag 18 januari 2022 om 18.31 uur
Offfff we gaan ipv verbieden handhaven op goede zorg. Liever een konijntje uit een tuincentrum dat er goed voor zorgt dan van Jannies boerderij onder de poep.