Zaterdag 15 januari 2022
1.1 °c
1

Word jij onze 37,777e volger?

instagram

linkedin

Ank Bijleveld wordt waarnemend burgemeester van Almere

21 reacties Laatste update 14 januari 2022 Politiek en gemeente

Ank Bijleveld


Ank Bijleveld (CDA) wordt de waarnemend burgemeester van Almere, zo maakte de commissaris van de Koning in Flevoland vrijdagochtend bekend. Bijleveld blijft aan tot er officieel een nieuwe burgemeester is geïnstalleerd.

Bijleveld was eerder gemeenteraadslid in Enschede (1986-1989), Tweede Kamerlid (2001-2007 en 2010),  burgemeester van Hof van Twente (2001-2007), staatssecretaris van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (2007-2010), Commissaris van de Koningin in Overijssel (2011-2017) en minister van Defensie (2017-2021).

Na de gemeenteraadsverkiezingen in maart zal de gemeenteraad een profiel opstellen voor de nieuwe burgemeester waarna de sollicitatieprocedure in gang wordt gezet. Vervolgens zullen er op basis van de binnengekomen sollicitaties gesprekken worden gevoerd met kandidaten waarna er een nieuwe burgemeester wordt gekozen.


Vacature-alert - 18 nieuwe vacatures!

Er zijn deze week in totaal 18 vacatures geplaatst voor banen in de regio's Almere, Hilversum, Naarden, Dronten, Weesp, Lelystad en Huizen.

Bekijk overzicht


Reacties (21)

Bekijk hieronder de reacties die geplaatst zijn via Facebook. Ook een reactie plaatsen? Klik hier
user
Geplaatst door Iet EringfeldTwickel op vrijdag 14 januari 2022 om 22.10 uur
Geef haar de kans bij deze moeilijke klus Waarom meteen een oordeel?
user
Geplaatst door Gertie van Driel op vrijdag 14 januari 2022 om 19.48 uur
Ze was minister van Defensie. Toen liet ze ook al veel steken vallen .
user
Geplaatst door Leo Jong op vrijdag 14 januari 2022 om 16.31 uur
Geef iemand het voordeel van de twijfel, slechter dan Weerwind zal het niet worden
user
Geplaatst door Erik van Harn op vrijdag 14 januari 2022 om 16.29 uur
Waarom worden wij in Almere nou weer gestraft met dit figuur. Onkunde tonen en leugens vertellen dat kan ze goed. Gelukkig waarnemend en niet blijvend hopen we dan maar. Waarom krijgen al die afgekeurde figuren Toch elke keer wederom een mooi baantje aangeboden? Als wij als simpele burgers een fout begaan, mag je hopen nog elders een baan te vinden. Raar zooitje😔
user
Geplaatst door Rubske Franker op vrijdag 14 januari 2022 om 15.48 uur
Wat willen jullie dan? Alleen maar klagers.
user
Geplaatst door Dick Ramp op vrijdag 14 januari 2022 om 15.43 uur
Minister van Defensie is wat anders dan burgemeester kom luitjes niet zo azijnerig
user
Geplaatst door Linda Roeleveld op vrijdag 14 januari 2022 om 15.40 uur
Het ging ons al niet voor de " Wind" maar nu gaan we voor de "Bijl"- eveld🤣
user
Geplaatst door Erik Peeters op vrijdag 14 januari 2022 om 14.12 uur
Je moet iedereen een kans geven
user
Geplaatst door Melipe Lely op vrijdag 14 januari 2022 om 14.11 uur
Alles beter dan de twee die hiervoor zaten👍
user
Geplaatst door Anneke van Tilburg op vrijdag 14 januari 2022 om 13.50 uur
Afghanistan staat nog op mijn netvlies
user
Geplaatst door Jesper Albers op vrijdag 14 januari 2022 om 13.19 uur
En daarom moeten we naar een systeem met een gekozen Burgemeester toe!!
user
Geplaatst door Wesley Hein op vrijdag 14 januari 2022 om 13.18 uur
Als eerste wat je kan doen is alles open laten gaan. Want de besmettingen zijn er toch wel. Dus deuren open
user
Geplaatst door Annemieke Kamstra op vrijdag 14 januari 2022 om 13.09 uur
Wat een vooroordelen, ze is waarnemend, en durft het aan met een floriade debacle op handen om dit aan te gaan, heel veel respect dit ze dit aandurft!
user
Geplaatst door Rob Maters op vrijdag 14 januari 2022 om 13.07 uur
Volgens mij integer en bekwaam heel anders dan de deskundige reacteurs 😉
user
Geplaatst door Valkenburg Ron op vrijdag 14 januari 2022 om 13.04 uur
Beste stuurlui staan wal .. top een waarnemend burgemeester te hebben tot de gemeenteraadsverkiezingen.
user
Geplaatst door Renate Voets op vrijdag 14 januari 2022 om 12.55 uur
Nou dan liever niks😡
user
Geplaatst door Liesbeth Koppers op vrijdag 14 januari 2022 om 12.28 uur
Wat fijn, een prima mens!
user
Geplaatst door Asha Vreden op vrijdag 14 januari 2022 om 12.27 uur
Als ik al die reacties hier lees, is men heel erg negatief. Voordat mevrouw Bijleveld een stap in Almere heeft gemaakt begint men haar al te veroordelen. Net alsof de negatievelingen het allemaal veel beter zouden doen
user
Geplaatst door Winnyfred Staneke op vrijdag 14 januari 2022 om 12.14 uur
Nou daar zaten Almeerders echt op te wachten☹☹☹
user
Geplaatst door Rene de Pree op vrijdag 14 januari 2022 om 11.58 uur
Van de regen in de drup met zo'n afgetreden minister van defensie. De baancarousel draait weer op volle touren.
user
Geplaatst door Karin Devries op vrijdag 14 januari 2022 om 11.55 uur
Ontslagen in den Haag,goed genoeg voor almere......! Hier kan alles!🤮🤮🤮🤮