Maandag 17 januari 2022
5.2 °c
1

Word jij onze 37,777e volger?

instagram

linkedin

Genekt door corona: Eetcafe de Herberg in Almere Stad definitief gesloten

31 reacties Politiek en gemeente


Eetcafé de Herberg in Almere Stad heeft na ruim dertig jaar besloten om de deuren definitief te sluiten. Als gevolg van de coronapandemie stapelden de rekeningen zich op en is het de uitbater niet gelukt om de huidige lockdown te overleven.

Al in juni vorig jaar dreigde het restaurant de deuren te moeten sluiten vanwege financiële problemen als gevolg van de coronapandemie. Mede dankzij een actie om geld in te zamelen was het gelukt om het hoofd boven water te houden, maar zo'n halfjaar later moet het drastische besluit om te sluiten alsnog genomen worden.

Met de verhuurder van het pand zijn inmiddels afspraken gemaakt voor onder meer de achterstallige huur. Of de financiële problemen daadwerkelijk leiden tot een faillissement, is niet bekend.


Vacature-alert - 18 nieuwe vacatures!

Er zijn de afgelopen week in totaal 18 vacatures geplaatst voor banen in de regio's Almere, Hilversum, Naarden, Dronten, Weesp, Lelystad en Huizen.

Bekijk overzicht


Reacties (31)

Bekijk hieronder de reacties die geplaatst zijn via Facebook. Ook een reactie plaatsen? Klik hier
user
Geplaatst door Nina Bak op vrijdag 07 januari 2022 om 22.09 uur
Vreselijk dit! Gelukkig met kerst nog mogen genieten vd fantastische kaasfondue..de lekkerste ever! Ben gewoon in de rouw..is er geen crowdfunding mogelijk? Dit is echt een stukje almere wat we verliezen😭
user
Geplaatst door Debbie Korthals op vrijdag 07 januari 2022 om 20.53 uur
Heel veel sterkte. Zo jammer heb altijd genoten van de lekkerste spareribs
user
Geplaatst door Daan Wassenaar op vrijdag 07 januari 2022 om 15.56 uur
Ik denk dat veel horecazaken gaan omvallenVreselijk,heb 45 jaarvan mijn leven in de Horeca gewerkt.Varend,in buitenland toen in Nederland.maar zo een drama is nog niet voorbij gekomen.Hoop dat het niet veel langer duurt.
user
Geplaatst door Juju Gedaan op vrijdag 07 januari 2022 om 12.00 uur
Dit gun je niemand, geen ondernemers. Ongeacht of je een goedlopend bedrijf hebt. Iets wat je doet met liefde en passie mag je niet op deze wijze ontnomen worden. Ik wens een ieder in deze (rot)tijd heel veel sterkte. 🤗👍
user
Geplaatst door Judith Van Eck op donderdag 06 januari 2022 om 23.14 uur
Met dank aan het OMT wat Nederland regeert.
user
Geplaatst door Donny Hagens op donderdag 06 januari 2022 om 20.50 uur
Heel jammer...al hebben de eigenaren hier niets aan. Was 1e concept daar qua steengrill daar met hun heerlijke kaasfondue erbij.
user
Geplaatst door Marie-louise van den Berg op donderdag 06 januari 2022 om 17.35 uur
Zo jammer dit , kon daar altijd heerlijk eten ...
user
Geplaatst door Selma Van Gulden op donderdag 06 januari 2022 om 17.01 uur
Ja en in de supermarkt kan je over de hoofden lopen snapt iemand hier nog wat van.de mensen pikken dit niet meer geloof mij nauw gaan nog veel meer sluiten maar daar willen ze ook naar toe.😡kan zo toch niet doorgaan.macht en geld 💰 daar draait het om.maar de waarheid mag je niet zeggen pleuren ze je van fb.af 🖕
user
Geplaatst door Regina Wieringa op donderdag 06 januari 2022 om 16.34 uur
Er zullen helaas nog vele volgen, tenzij zij (en wij) in opstand komen. Niet meer buigen maar doorgaan met het leven!
user
Geplaatst door Natasja Kaisey Avery Myler Perlee op donderdag 06 januari 2022 om 16.31 uur
Wat jammer! Ben dr eenkeer geweest en was zeker van plan om terug te komen maar dat gaat nu niet meer 😥
user
Geplaatst door Tess Vanwa op donderdag 06 januari 2022 om 16.08 uur
Ohhh wat erg😢 zoveel herinneringen daar. En zo lekker daar. En gezellig. Het personeel ook altijd gezellig!!
user
Geplaatst door Jan Huizinga op donderdag 06 januari 2022 om 15.47 uur
Zoveel mooie herinneringen hebben wij van de Herberg. In en in triest dat we hier niet meer gezellig samen kunnen zijn. Het personeel maakte het altijd naar je zin. Waren altijd zeer vriendelijk. Heel veel sterkte. Ingrid
user
Geplaatst door Anne Jaylinn Noa Boot op donderdag 06 januari 2022 om 14.25 uur
Vreselijk!!!! De lekkerste spareribs en kaasfondue van almere. En de mensen waren o zo vriendelijk.😪... wat een gemis.
user
Geplaatst door Samantha Torny op donderdag 06 januari 2022 om 14.22 uur
Het is heel erg. Zag ze gisteren de hele boel leeghalen
user
Geplaatst door Winnyfred Staneke op donderdag 06 januari 2022 om 14.16 uur
Wat jammer. Altijd gezellig en goed eten.
user
Geplaatst door Marjé V Beek Adriaansen op donderdag 06 januari 2022 om 14.12 uur
Het is toch verschrikkelijk ! En maar alles dicht houden 😡. Niet te denken aan de hoge schulden die de mensen mee nemen Helaas zullen er nog meer volgen vrees ik, want dit houd niemand vol
user
Geplaatst door Guus Seegelken op donderdag 06 januari 2022 om 13.38 uur
Echt heel erg sterkte ermee
user
Geplaatst door Dennis De Wolf op donderdag 06 januari 2022 om 13.25 uur
Zo jammer weer dit. Het eten was er erg goed.
user
Geplaatst door Ella Otto op donderdag 06 januari 2022 om 12.42 uur
Met dank aan de roverheid met hun bizarre maatregelen...!!! Grote schande dat de ondernemers zo in de steek gelaten zijn.🤬
user
Geplaatst door Chriss Vdb op donderdag 06 januari 2022 om 12.41 uur
Alles is lekker daar.. heel uniek ook vindt ik eigenlijk.