Maandag 17 januari 2022
5.1 °c
1

Word jij onze 37,777e volger?

instagram

linkedin

Almere reageert volop negatief maar ook heugelijk op vertrek Weerwind: "Wie is die man op de foto eigenlijk?"

28 reacties Politiek en gemeente


Sinds de afgelopen dagen de politieke tombola in Den Haag in rap tempo van start is gegaan waarbij burgemeester Weerwind als kandidaat-minister in het nieuwe kabinet van Rutte werd genoemd en maandagochtend werd bevestigd, stortregent het op social media (1, 2, 3) reacties over zijn aanstaande vertrek. En, die reacties zijn niet mals.

Daar waar velen zich naar alle waarschijnlijkheid sarcastisch afvragen wie de man op de foto eigenlijk is, zijn er ook velen die Weerwind liever kwijt dan rijk zijn en hem 'de meest onzichtbare burgemeester' vinden. 

Naar alle waarschijnlijkheid zal Weerwind op 10 januari worden beëdigd door de koning. Volgende week zal er door de commissaris van de Koning in Flevoland, een tijdelijke opvolger bekend worden gemaakt. 


Vacature-alert - 18 nieuwe vacatures!

Er zijn de afgelopen week in totaal 18 vacatures geplaatst voor banen in de regio's Almere, Hilversum, Naarden, Dronten, Weesp, Lelystad en Huizen.

Bekijk overzicht


Reacties (28)

Bekijk hieronder de reacties die geplaatst zijn via Facebook. Ook een reactie plaatsen? Klik hier
user
Geplaatst door Piet Janny op woensdag 05 januari 2022 om 14.51 uur
Omroep Flevoland laat wel heel eenzijdig zien wat mensen van dit vertrek vinden. Zijn niet erg objectief. Valt me tegen van ze. Zie uitzending 4-1
user
Geplaatst door Berry Sarlemijn op dinsdag 04 januari 2022 om 18.59 uur
Las de obama van Almere vertrekt....zal hem missen als kiespijn
user
Geplaatst door Virginia Papjes op dinsdag 04 januari 2022 om 18.35 uur
Deze burgemeester heeft niet echt veel goeds gedaan, verkeerd geld uitgegeven en had geen ballen om de criminaliteit aan te pakken. Ik ga hem niet missen.. Hij past prina bij rutte....allebei vreselijk !
user
Geplaatst door Hannie Heezius op dinsdag 04 januari 2022 om 09.54 uur
2 weken geleden beweerde hij in onze plaatselijke krant dat hij de geruchten over zijn functie elders, Den Haag dus, ook had gehoord maar dat hij in Almere zou blijven. Voor het punt: liegen is hij dus al geslaagd !!!?
user
Geplaatst door Zwarte Kat op dinsdag 04 januari 2022 om 05.36 uur
Blij dat deze man weg is !!!!
user
Geplaatst door Sandrina van Klaveren op maandag 03 januari 2022 om 21.02 uur
Moet ie de floriade wel missen helaas...
user
Geplaatst door Andre Westerink op maandag 03 januari 2022 om 20.41 uur
Zo kans om je zakken te vullen is voor weinig mensen weggelegd
user
Geplaatst door Dominique Jansen op maandag 03 januari 2022 om 20.40 uur
Ik heb geen actieve herinnering aan deze burgemeester
user
Geplaatst door Richard Bakker op maandag 03 januari 2022 om 20.32 uur
Hoop niet weer een burgemeester van Dementie 66
user
Geplaatst door Klaas Koelewijn op maandag 03 januari 2022 om 19.50 uur
Almere is blij dat hij weggaat
user
Geplaatst door Donny Hagens op maandag 03 januari 2022 om 19.35 uur
Nare man die Weerwind...heeft werkelijk niets voor Almere gedaan. Arrogante man.
user
Geplaatst door Gracia Dokman op maandag 03 januari 2022 om 19.19 uur
Meneer weerwind zet hem op u bent een topper ❤❤💪💪
user
Geplaatst door Waardenburg Rowie op maandag 03 januari 2022 om 19.15 uur
Wie is die kerel
user
Geplaatst door Marga Van de Glind-Zijp op maandag 03 januari 2022 om 19.13 uur
Ik heb hem meegemaakt bij uitreiking van de Kei van Almere en dat deed hij heel leuk.
user
Geplaatst door Dennis Schutter op maandag 03 januari 2022 om 19.10 uur
Tsja idd wie is die man
user
Geplaatst door Christal Rampie op maandag 03 januari 2022 om 19.09 uur
Ik wist nooit dat pinocio een broer heeft
user
Geplaatst door Elly van den Boezem op maandag 03 januari 2022 om 18.49 uur
Ook bij het wef
user
Geplaatst door Rich Hermans op maandag 03 januari 2022 om 18.42 uur
Twee criminelen bij elkaar
user
Geplaatst door Marianne Mar op maandag 03 januari 2022 om 18.40 uur
Twee mafketels bij elkaar.
user
Geplaatst door Gerard Sluijk op maandag 03 januari 2022 om 18.38 uur
Beide oplichters en onbetrouwbaar