Woensdag 19 januari 2022
-1.3 °c
1

Word jij onze 37,778e volger?

instagram

linkedin

Militairen ingezet bij Flevolandse teststraten vanwege drukte

20 reacties 112

Impressiefoto


Vanaf maandag 6 december worden er bij de Flevolandse teststraten militairen ingezet die gaan helpen bij het afnemen van coronatests. Dat meldt GGD Flevoland donderdagochtend.

Donderdag zullen de militairen worden getraind om vervolgens komende maandag ondersteuning te kunnen bieden in de teststraten.

'Mensen willen zekerheid over klachten'

GGD Flevoland is blij met de ondersteuning van de militairen. “Het is momenteel heel erg druk in alle teststraten in Nederland. Ook in Flevoland willen veel mensen zekerheid over klachten die zij hebben. Door de hulp van Defensie kunnen we meer en sneller mensen testen", vertelt Aldrik Dijkstra (manager COVID van GGD Flevoland).

Dijkstra benadrukt dat het belangrijk blijft om je te laten testen bij klachten: "Testen op corona is nodig om besmettingen op te sporen en te bestrijden. Maar ook om de samenleving stapje voor stapje te openen. Door te testen weten mensen snel waar ze aan toe zijn en welke maatregelen zij eventueel voor zichzelf en hun omgeving moeten nemen.


Vacature-alert - 18 nieuwe vacatures!

Er zijn de afgelopen week in totaal 18 vacatures geplaatst voor banen in de regio's Almere, Hilversum, Naarden, Dronten, Weesp, Lelystad en Huizen.

Bekijk overzicht


Reacties (20)

Bekijk hieronder de reacties die geplaatst zijn via Facebook. Ook een reactie plaatsen? Klik hier
user
Geplaatst door Sonja van den Heuvel op donderdag 02 december 2021 om 22.24 uur
Ze worden ingezet om mensen te helpen die vast staan met de auto op de parkeerplaats (lees modderbad).
user
Geplaatst door Robert van Ravenswaay op donderdag 02 december 2021 om 19.24 uur
Niet prikken wordt schieten
user
Geplaatst door Naomi Wijers op donderdag 02 december 2021 om 17.48 uur
Zondag was het in Almere rustig... 🤔
user
Geplaatst door Henk V D Bos op donderdag 02 december 2021 om 16.17 uur
zal tijd worden dat ze wat gaan doen,ook gelijk inzetten als beveiliging
user
Geplaatst door Erwin van den Eijkhof op donderdag 02 december 2021 om 14.48 uur
dit is een poppenkast .
user
Geplaatst door Wendy Jansen op donderdag 02 december 2021 om 14.42 uur
Zet maar in om de telefoon op te nemen. Boosters liggen al weken klaar..... Neppie en Jokkie hoeven alleen maar startschot te geven!!
user
Geplaatst door Sophia Koning op donderdag 02 december 2021 om 13.15 uur
Het is echt niet druk .Ik kwam er net langs
user
Geplaatst door Melissa van den Berg op donderdag 02 december 2021 om 13.04 uur
Ik ken een heleboel mensen die afgelopen tijd hebben getest daar, waaronder ikzelf. En iedereen kon gelijk door lopen en was gelijk aan de beurt.
user
Geplaatst door Boudewijn Sminia op donderdag 02 december 2021 om 11.15 uur
Ja en laat zij helpen met prikken.
user
Geplaatst door Sam Sam op donderdag 02 december 2021 om 11.03 uur
Onzin. Was echt niet druk
user
Geplaatst door Regina Wieringa op donderdag 02 december 2021 om 10.54 uur
Was zondag in Almere (de rij bij McDonald’s is langer) weinig personen voor testen aanwezig. En als ik in Emmeloord langs rijd is deze leeg en gesloten!
user
Geplaatst door Allerliefste Francis op donderdag 02 december 2021 om 10.41 uur
Echt kwalijke zaak dit hoor dat ze zo liegen!!!
user
Geplaatst door Barbara van Cann op donderdag 02 december 2021 om 10.23 uur
Laat die militairen de uitslag maar door bellen! In de afgelopen 2 weken 3 keer in de test straat geweest. Nooit meer dan 5 mensen voor ons gehad en de laatste keer waren er 3 van de 5 kamertjes op groen en konden we zo doorlopen. Alleen moet je super lang op je uitslag wachten terwijl die al wel sneller bekend is!
user
Geplaatst door Renate Voets op donderdag 02 december 2021 om 10.10 uur
Ja ,dat willen ze toch
user
Geplaatst door Susan van Ommeren op donderdag 02 december 2021 om 10.02 uur
Whahaaaa hou toch op
user
Geplaatst door Sansiro Gianni Anijs op donderdag 02 december 2021 om 09.47 uur
En dit is allemaal het begin dat we nu met ze te maken krijgen
user
Geplaatst door Irma Staal DuPont op donderdag 02 december 2021 om 09.03 uur
Zo druk is het niet je kan zo door lopen....
user
Geplaatst door Lidy Bruens op donderdag 02 december 2021 om 08.51 uur
Hé hé. Heb 2 jaar moeten duren.
user
Geplaatst door Natasja van den Berg-boesten op donderdag 02 december 2021 om 08.41 uur
Tja met een snottebel willen ze al dat er getest word pfff
user