1

Word jij onze 37,604e volger?

instagram

linkedin

Almeerder (23) veroordeeld tot werkstraf na bedreigen Mark Rutte

20 reacties 112


Een 23-jarige man uit Almere is dinsdag door de rechtbank veroordeeld tot een werkstraf van 60 uur na via Twitter een bedreiging te hebben geuit aan Mark Rutte, zo schrijft Omroep Flevoland.

De man noemde Rutte een 'kk hond' die hij helemaal leeg zou steken wanneer hij hem tegen zou komen. Volgens de regionale omroep betuigde de man spijt tijdens de zitting en had hij zijn tweet eenmaal op het politiebureau, verwijderd. De man bleek boos te zijn omdat hij vanwege de coronamaatregelen zijn verjaardag niet kon vieren.

Rutte deed aangifte waarop de man werd opgespoord en aangehouden. Omdat de man nog nooit eerder is veroordeeld en verder een normaal leven leidt, is de straf beperkt tot een werkstraf.


Vacature-alert - 24 nieuwe vacatures!

Er zijn deze week in totaal 24 vacatures geplaatst voor banen in de regio's Almere, Hilversum, Naarden, Dronten, Weesp, Lelystad en Huizen.

Bekijk overzicht


Reacties (20)

Bekijk hieronder de reacties die geplaatst zijn via Facebook. Ook een reactie plaatsen? Klik hier
user
Geplaatst door Valkenburg Ron op woensdag 17 november 2021 om 23.54 uur
#Perfect . Zo hoor je niet te gedragen.
user
Geplaatst door Jeffrey Polder op woensdag 17 november 2021 om 17.43 uur
Hoewel de reden voor bedreiging belachelijk is en er altijd voor en tegenstanders zullen zijn is er een ding 100% zeker. Rutte is een waardeloos figuur met een piepkleine leuter die in plaats van grondig te werk gaan zich als een trieste angsthaas verschuild achter mensen die zijn zaakjes moeten oplossen. Die bullshit tegen Bryan Roy door een statement op Twitter, manipuleren van stemmen, noem het maar op. En nog steeds zijn er mensen in Nederland die stemmen op een klootzak zoals Rutte, dat is het echte mysterie in ons land. Op wat voor manier er ook word gezegd dat ons land beter is als we van Rutte af zijn het zal inderdaad nooit veranderen. Ons land is zo corrupt en onrechtvaardig als de kolere, kijk naar het uwv bijvoorbeeld, dat is pas een circus. Kijk naar onze tweede kamer, ook een circus. Mensen met macht komen met alles weg en het volk lijd. Maar niemand interesseert dat. Vrijuiting van mening mag toch? Tuurlijk, misschien zonder bedreigingen maar de waarheid blijft hetzelfde… Rutte je bent een bloedhond.
user
Geplaatst door Greet Nielsen op woensdag 17 november 2021 om 17.39 uur
Laat ze als straf bladeren vegen .
user
Geplaatst door Stefan Kamp op woensdag 17 november 2021 om 09.20 uur
Tja dat doe je toch niet
user
Geplaatst door Raymond Veer op dinsdag 16 november 2021 om 22.27 uur
Whahhhahaha echt de Jan klaasen show van vroeger. Wat een poppenkast. Mark Rutte doet aangifte wegens bedreiging. Konden ze hem niet naar huis sturen zoals dat ook met het gewone klootjes volk gebeurd als je aangifte wilt doen 🤷‍♂️
user
Geplaatst door Marjolein Dassen op dinsdag 16 november 2021 om 20.44 uur
Wie of wat je bent , bedreigd worden moet altijd bestraft worden !!
user
Geplaatst door Elly Divana op dinsdag 16 november 2021 om 20.18 uur
Rutte gaat nooit meer weg net als corona virus ook al heeft hij ontslag genomen Je hoeft dus niet naar hem te luisteren
user
Geplaatst door Elly Divana op dinsdag 16 november 2021 om 20.18 uur
Denk dat hij niet de enige is . Wordt druk met die taak straffen
user
Geplaatst door Gideon Pelangi op dinsdag 16 november 2021 om 20.06 uur
Als een Wilders of Baudet of zelfs een Pim Fortuyn destijds werd bedreigd gebeurd er niets en kunnen ze maar doodvallen.., maar als demisionare kuttekop wordt bedreigd krijgt de 'bedreiger' taakstraf?
user
Geplaatst door Erna de Pender op dinsdag 16 november 2021 om 19.25 uur
Nou hopelijk geldt dit nu ook voor de andere politici die bedreigt worden!
user
Geplaatst door André Art op dinsdag 16 november 2021 om 19.10 uur
Wat een zielig land leven we toch... of zijn we allemaal naief?
user
Geplaatst door Sasha Hellegers op dinsdag 16 november 2021 om 18.58 uur
Vele met hem dat er geen verjaardagen gevierd kunnen worden. Maar vindt niet dat je dan iemand niet hoeft te bedreigen.
user
Geplaatst door Dymon Deninho op dinsdag 16 november 2021 om 18.25 uur
Marchentano MachoTano je zou bijna denken dat ik t was 😂
user
Geplaatst door Geeske van Hoek op dinsdag 16 november 2021 om 18.21 uur
Rutte bedreigd al 2 jaar t hele land en loopt nog steeds los !!
user
Geplaatst door Ellen van Leeuwen-Malta op dinsdag 16 november 2021 om 18.20 uur
Ik ook niet nu een nieuwe fiets in plats van..😃
user
Geplaatst door Niels Dominus op dinsdag 16 november 2021 om 18.19 uur
Sja vier me verjaardag zoals altijd
user
Geplaatst door Brian Morgan op dinsdag 16 november 2021 om 18.11 uur
Wou dat ze eens ophielden met dreigen……
user
Geplaatst door Wesley Van der Tien op dinsdag 16 november 2021 om 18.06 uur
Gewoon vieren ze mogen niks bepalen over je eigen huis
user
Geplaatst door Robin van Leeuwen op dinsdag 16 november 2021 om 17.48 uur
Wat een onzin..? Je hoeft je namelijk niet aan het advies te houden..
user
Geplaatst door Linda Volmer op dinsdag 16 november 2021 om 17.45 uur
Oh oke, maar hun mogen wel dreigen??😏