1

Word jij onze 37,399e volger?

instagram

linkedin

Steekpartij om 10 euro bij station Muziekwijk: dader 9 jaar de cel in

18 reacties 112


Een 25-jarige man uit Almere is woensdag door de rechtbank veroordeeld tot een gevangenisstraf van 9 jaar nadat hij in september vorig jaar een andere man neerstak nabij een bushalte bij station Muziekwijk.

De steekpartij vond plaats op 28 september vorig jaar, het conflict ging over geld waarbij er al eerder die avond onenigheid ontstond via Facebook Messenger. De dader zou nog tien euro krijgen van het slachtoffer en er werd afgesproken bij een bushalte voor de terugbetaling waar het slachtoffer al snel werd neergestoken. Het slachtoffer had het bedrag geleend om benzine te kunnen betalen.

De dader ontkende betrokkenheid bij de zaak, maar de rechtbank vindt de poging tot moord bewezen. Naast de opgelegde gevangenisstraf is de man veroordeeld tot het betalen van een schadevergoeding van bijna 10.000 euro.


Vacature-alert - 17 nieuwe vacatures!

Er zijn de afgelopen week in totaal 17 vacatures geplaatst voor banen in de regio's Almere, Hilversum, Naarden, Dronten, Weesp, Lelystad en Huizen.

Bekijk overzicht


Reacties (18)

Bekijk hieronder de reacties die geplaatst zijn via Facebook. Ook een reactie plaatsen? Klik hier
user
Geplaatst door Fina Wetzels op vrijdag 15 oktober 2021 om 09.40 uur
Goedzo aanpakken anders blijft dit maar doorgaan...👍
user
Geplaatst door Sherry Sherry op vrijdag 15 oktober 2021 om 06.21 uur
Wat een rare straffen worden er in Nederland gegeven, ik begrijp steeds minder van dit land.... pedofielen, verkrachters, moordenaars en sadisten krijgen een superlage straf en deze krijgt 9 jaar, ook verdiend daar niet van maar logisch is het niet in vergelijking met vele ergere zaken en de straffen die dan worden gegeven...
user
Geplaatst door Davy Michiels op donderdag 14 oktober 2021 om 19.20 uur
Moet die dan 9.990,- terug betalen aangezien die een tientje kreeg van hem …😅
user
Geplaatst door Djois Germaine op donderdag 14 oktober 2021 om 19.12 uur
Nou voor het verkrachten van een kind krijg je niet eens 9 jaar maar een taakstraf. Bravo voor onze rechters 🤦🏻‍♀️
user
Geplaatst door Marc Leeser op donderdag 14 oktober 2021 om 17.27 uur
waar gaat de dader dat van betalen?
user
Geplaatst door Bart Hendrix op donderdag 14 oktober 2021 om 17.22 uur
Eindelijk eens een gepaste straf.
user
Geplaatst door Fergy Gregory op donderdag 14 oktober 2021 om 15.52 uur
Iemand neersteken om 10 euro my goshh 😱
user
Geplaatst door Liliën LP op donderdag 14 oktober 2021 om 15.46 uur
9 jaar voor iemand niet doodsteken. We hebben regelmatig veel lagere straffen gezien voor moord en kindermisbruik & verkrachting. Ik wilde dat alle rechters zo goed en rechtvaardig bezig waren in het belang voor de samenleving. Wanneer gaan de straffen eindelijk omhoog?
user
Geplaatst door Paula Langbein op donderdag 14 oktober 2021 om 13.28 uur
Uh overval 10 euro en dan 10.000 boete van een kale kip is weing te plukken. Geef hem dan gevangenis straf 1 tot 10 jaar meteen van de straat.
user
Geplaatst door Ömsz El Turco op donderdag 14 oktober 2021 om 12.55 uur
En een pedo krijgt maar een jaar straf 🤷🏽‍♂️ wtf voor een tyfus systeem is dit 🤣 yavsak systeem wie niet wilt luisteren moet gaan voelen 🦍
user
Geplaatst door Wally Risch op donderdag 14 oktober 2021 om 12.48 uur
Dat gaat de staat betalen !!!
user
Geplaatst door Mar Ebbing op donderdag 14 oktober 2021 om 12.36 uur
Verstandig om niet meer te vragen of hij je wat kan lenen.
user
Geplaatst door Mar Ebbing op donderdag 14 oktober 2021 om 12.35 uur
Goedzo,misschien leert hij het nu af(hoop ik).
user
Geplaatst door Genele Shanique op donderdag 14 oktober 2021 om 12.31 uur
Nou kon hij beter 9990 betalen toch ??
user
Geplaatst door Amaryllis Poems op donderdag 14 oktober 2021 om 12.27 uur
zou hij daadwerkelijk 9 jaar moeten zitten? is het slachtoffer nog levend?
user
Geplaatst door Denise Neenee op donderdag 14 oktober 2021 om 11.28 uur
Nou dat is em duur komen te staan ik pleit voor meer van dit soort rechtvaardige rechters
user
Geplaatst door Marco de Reijke op donderdag 14 oktober 2021 om 11.00 uur
Lekker, met je bek. 😐
user
Geplaatst door Mona van den Berge op donderdag 14 oktober 2021 om 10.49 uur
En zo zou iedere misdaad bestraft moeten worden ipv een taakstraf.