1

Word jij onze 37,399e volger?

instagram

linkedin

Afgelopen 24 uur relatief veel coronabesmettingen in Almere

11 reacties Politiek en gemeente


In de afgelopen 24 uur zijn er relatief veel coronabesmettingen gemeld in Almere, zo meldt het RIVM woensdagmiddag. 

In Almere gaat het om in totaal 58 nieuwe besmettingen in de afgelopen 24 uur. Landelijk is er volgens het RIVM ook een forse stijging te zien, namelijk 3746 nieuwe besmettingen - bijna een verdubbeling ten opzichte van vorige week woensdag.

Het weektotaal staat deze week op 19.664 nieuwe besmettingen, een stijging van 62 procent in vergelijking met de eerste drie dagen van vorige week.

Najaarsstijging

Het RIVM gaf dinsdag al aan dat de verwachte najaarsstijging ingezet lijkt te zijn waarbij het aantal positieve tests stijgt in iedere leeftijdsgroep. Het RIVM maakte ook bekend dat het reproductiegetal, dat aangeeft hoe snel het coronavirus zich verspreidt, verder aan het oplopen is.

Ook het aantal ziekenhuisopnamen is volgens het RIVM toegenomen, maar op de intensive care is een hele lichte daling: één persoon heeft de intensive care verlaten.


Vacature-alert - 22 nieuwe vacatures!

Er zijn de afgelopen week in totaal 22 vacatures geplaatst voor banen in de regio's Almere, Hilversum, Naarden, Dronten, Weesp, Lelystad en Huizen.

Bekijk overzicht


Reacties (11)

Bekijk hieronder de reacties die geplaatst zijn via Facebook. Ook een reactie plaatsen? Klik hier
user
Geplaatst door Sylvia Bolkenstijn op donderdag 14 oktober 2021 om 17.29 uur
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa hooooooor natuurlijk! En de ongevaccineerden mogen nergens meer naar binnen dus ….. dat het door ongevaccineerden komt die vlieger gaat dus niet meer op!!!
user
Geplaatst door Ellen de Roos op donderdag 14 oktober 2021 om 13.59 uur
Of gewoon de griep
user
Geplaatst door Frankie Angelheart Freeman op donderdag 14 oktober 2021 om 13.05 uur
Hoor er niks over op straat alleen hier op fake media
user
Geplaatst door Marylin Weldink op donderdag 14 oktober 2021 om 12.57 uur
Vreemd hoor dat wanneer ik iets over Corona plaats wordt het meteen verwijderd maar deze bull shit blijft staan. Vraag je je toch af. 🤨
user
Geplaatst door Stefan ten Brink op donderdag 14 oktober 2021 om 10.54 uur
Luister... Als je je vaccineert kan je dus nog het virus door geven en krijgen. Alleen niet dodelijk, denken ze te kunnen hopen. Waarschijnlijk. Dus iedereen met z'n QR code die overal en nergens gaan besmetten elkaar weer. 😂🤣😂🤣😂🤣. Zonder QR mag je niet mee doen dus aan hun ligt t niet hè! Wedden? Voor eind vh jaar moet er nog een prik komen... En voor de lente nog 1... Just saying.✌️
user
Geplaatst door Willie Kellerman op donderdag 14 oktober 2021 om 08.26 uur
Waar is de gewone griep gebleven! Houd op met die paniek.
user
Geplaatst door Samantha HV op woensdag 13 oktober 2021 om 20.59 uur
Here we go again🤐👌
user
Geplaatst door Danielle Botland-Lansink op woensdag 13 oktober 2021 om 20.22 uur
Daaaaaar gaaaaan we weeeeeerrrrrrr😂
user
Geplaatst door Sandra Luking op woensdag 13 oktober 2021 om 18.42 uur
Geloof er geen reet meer van.
user
Geplaatst door Ko-Marleen Groen op woensdag 13 oktober 2021 om 18.27 uur
Kom eens met bewijzen .aan cijfers hebben we niks aan .
user
Geplaatst door Marja Zeijderveld op woensdag 13 oktober 2021 om 18.26 uur
Daar gaan we weer