Het weer in Almere

  • Vandaag

    Di 24 mei 2022
    16 °C
  • Morgen

    Wo 25 mei 2022
    17 °C
  • Overmorgen

    Do 26 mei 2022
    18 °C

Meer weer? Klik hier

Dinsdag 24 mei 2022
12.8 °c
2

Word jij onze 38,344e volger?

instagram

linkedin

Gemeente deelt 2250 toegangskaarten uit voor Floriade

23 reacties Politiek en gemeente


Om te zorgen dat de Floriade breed toegankelijk is komen er 2250 gratis toegangsbewijzen voor Almeerders met een smalle beurs. Vanaf januari is het voor hen mogelijk om zich hier voor aan te melden.

Voor het college is het logisch dat Floriade Expo 2022 een inclusief evenement gaat zijn.

Wethouder Floriade Jan Hoek: “De Floriade zet Almere wereldwijd op de kaart. We willen dat het tegelijkertijd een feest wordt voor alle Almeerders. Dit is een mooie kans voor Almeerders met een kleine portemonnee om de Floriade van dichtbij mee te maken.

Ook Froukje de Jonge, wethouder met Werk en Inkomen in de portefeuille is enthousiast: "Het is heel fijn dat wij door het Floriade Werkbedrijf veel Almeerders duurzaam aan werk helpen. En het is goed dat wij zorgen dat ook Almeerders die niet zo veel geld hebben een dagje uit naar de Floriade kunnen en ook trots kunnen zijn op onze stad."

Aanmelden en loting

De ervaring van andere grote evenementen leert dat niet iedereen die hiervoor in aanmerking komt ook gebruik maakt van het gratis toegangsaanbod. De kaarten worden (indien nodig) via loting verdeeld bij grote animo.

Er volgt vanaf januari nog gerichte communicatie om Almeerders op de mogelijkheid voor aanmelding te wijzen, waarna de beschikbare vrijkaarten in 6 rondes (februari, maart, april, mei, juni en juli 2022) door loting worden verdeeld.


Vacature-alert - 52 nieuwe vacatures!

Er zijn de afgelopen week in totaal 52 vacatures geplaatst voor banen in de regio's Almere, Hilversum, Naarden, Dronten, Weesp, Lelystad en Huizen.

Bekijk overzicht


Reacties (23)

Bekijk hieronder de reacties die geplaatst zijn via Facebook. Ook een reactie plaatsen? Klik hier
user
Geplaatst door Claudine Sporrel op vrijdag 08 oktober 2021 om 23.17 uur
Ik ga er zeker naar toe. Het is er dus kan ik ook maar beter van genieten. Wel zou het fijn zijn als Almeerders een korting krijgen!
user
Geplaatst door Paula Wijnands Kowski op vrijdag 08 oktober 2021 om 20.22 uur
Wauw en ik had al sokken in de postcodeloterij. Wat is t leven toch mooi🤣
user
Geplaatst door Jan van Dartelen op vrijdag 08 oktober 2021 om 17.28 uur
Als ze mij maar ovsrslaan ik ben er nu al klaar mse
user
Geplaatst door Rachel Charlotte op vrijdag 08 oktober 2021 om 16.33 uur
Serieus? Hoeveel inwoners zijn er..? Ik kan me nog herinneren dat er werd geroepen dat almeerders gratis naar binnen mochten, ten alle tijden. Nu moeten we ook nog eens dik geld betalen voor iets waar we al belastingen voor betalen? Om in een stuk stad te komen wat gewoon altijd gratis toegankelijk is geweest. Slaat echt helemaal nergens op.
user
Geplaatst door Sander Langenfeld op vrijdag 08 oktober 2021 om 16.21 uur
Hahaha leuk ben benieuwd hoeveel inwoners er zijn in Almere die een gratis kaartje in de bus krijgen ben benieuwd
user
Geplaatst door Ed von Romer op vrijdag 08 oktober 2021 om 15.53 uur
De bekende geluiden. Ga je linksom dan is het niet goed en geef je gratis toegang voor mensen met smalle beurs die zelf wel willen dan is dat ook weer niet goed. Geniet van je frustraties. 😀😀😀
user
Geplaatst door Kitty Soldaat Elshove op vrijdag 08 oktober 2021 om 14.56 uur
Floriade zet Almere op de kaart?! De kosten werden aanvankelijk geraamd op tien miljoen euro, maar zijn inmiddels opgelopen tot zestig miljoen euro in Almere. In 2012 Floriade Venlo, ook een flop en heel veel verlies.
user
Geplaatst door Liliane Huge op vrijdag 08 oktober 2021 om 14.27 uur
Makkelijk om gemeenschapsgeld uit te delen
user
Geplaatst door Ciska de Vries op vrijdag 08 oktober 2021 om 12.47 uur
Dubbel en dwars betaald
user
Geplaatst door Thomas Franken op vrijdag 08 oktober 2021 om 12.21 uur
Het is maar wat je gratis noemt.....
user
Geplaatst door John Nel van Eyden-Reijinga op vrijdag 08 oktober 2021 om 12.11 uur
Ik heb toch horen zeggen van iemand uit het gemeente bestuur dat alle Almeerders een gratis abonnement kregen????
user
Geplaatst door Danielle Schellingerhout op vrijdag 08 oktober 2021 om 12.07 uur
Goh goh, inwoners van Almere hebben het kaartje al 3x of wel meer x betaald.
user
Geplaatst door Michael Sanstra op vrijdag 08 oktober 2021 om 11.37 uur
Wat gul zeg van deze gemeente 🤨🤨🤨🤨
user
Geplaatst door Ali Veldheer op vrijdag 08 oktober 2021 om 11.37 uur
ik wil heel graag een kaartje winnen..... Ben. ook bij de preview wezen kijken in augustus. prachtige uitleg gekregen.... wil graag nog eens als alles klaar is...
user
Geplaatst door Jennie Vanz op vrijdag 08 oktober 2021 om 11.30 uur
Steek dat kaartje maar in een donker gat waar het licht niet schijnt.
user
Geplaatst door Vinnie Seppen op vrijdag 08 oktober 2021 om 11.03 uur
Als je maar zo kut qr code heb
user
Geplaatst door Leo Jong op vrijdag 08 oktober 2021 om 11.02 uur
Dit is echt een lachertje, moeten we nu hoera roepen
user
Geplaatst door Jantien van der Vliet op vrijdag 08 oktober 2021 om 11.00 uur
Wat wordt het toegangsbeleid met oog op virussen?
user
Geplaatst door Hans Zanting op vrijdag 08 oktober 2021 om 10.55 uur
Ze komen geld tekort ( paar miljoen ) dus de rest moet ervoor betalen
user