1

Word jij onze 37,202e volger?

instagram

linkedin

Jongeren in Almere kunnen messen in oktober anoniem inleveren

12 reacties Politiek en gemeente


Jongeren in Almere kunnen hun mes in de hele maand oktober anoniem inleveren. De actie is onderdeel van een landelijke campagne waarbij de jongeren geen straf zullen krijgen voor het bezitten van een steekwapen.

"Als de politie je pakt met een steekwapen krijg je een dikke boete. En je bent helemaal de pineut als je een verkeerd en agressief persoon tegen het lijf loopt", aldus minister Grapperhaus (Veiligheid en Justitie). 

De steekwapens kunnen in Almere van 11 tot en met 17 oktober ingeleverd worden bij de politiebureaus in Almere.


Tip: Nederland is aan het eind van de coronamaatregelen! - Toe aan een vakantie door Corendon of trek je er op uit in eigen land en kun je een overnachting bij Fletcher Hotels goed gebruiken?


Reacties (12)

Bekijk hieronder de reacties die geplaatst zijn via Facebook. Ook een reactie plaatsen? Klik hier
user
Geplaatst door Wijkagent Digitaal Almere Stad-Haven Niels Horn op zaterdag 18 september 2021 om 19.32 uur
Top dank voor het artikel. Kleine aanvulling, de datum is van 9 tot en met 17 oktober. Dan kun je in Gemeente Almere straffeloos en anoniem je mes inleveren. Bekijk op dropjeknife.nl om te zien waar je dat kan doen. www.facebook.com/wijkagent.niels.horn/posts/221580673343807
user
Geplaatst door Djebli Vdp op vrijdag 17 september 2021 om 06.10 uur
Ik koop ze in van jullie, 3 euro per zakmes , stuur maar een berichtje
user
Geplaatst door Vinnie Seppen op maandag 13 september 2021 om 19.05 uur
Zodat de agenten nog minder te doen hebben
user
Geplaatst door Patrick Castenmiller op maandag 13 september 2021 om 18.02 uur
Ja dat zullen ze zeker ook doen..... dan kunnen ze geen overvallen meer plegen
user
Geplaatst door Ben Moolhuizen op maandag 13 september 2021 om 17.32 uur
Met de agenten van tegenwoordig en vooral afgekeurde boa's , is dit zeker niet slim !!! En al helemaal niet voor 25 september .... bescherm jezelf , de staat doet het niet ( meer )
user
Geplaatst door Harald van der Kooi op maandag 13 september 2021 om 17.22 uur
Waarom zouden jongeren hun messen inleveren? Wat levert het hen op? Niets dus.
user
Geplaatst door Roel Breed op maandag 13 september 2021 om 17.21 uur
Mooi, ik heb nog wat goed bestek nodig. Kan ik de dag erna wat ophalen?
user
Geplaatst door Louis Kreuning op maandag 13 september 2021 om 17.11 uur
kan dat zonder qr code of legt dat gevoelig
user
Geplaatst door Frits van Buuren op maandag 13 september 2021 om 16.58 uur
Dat hebben we ook gehad met nepvuurwapens.
user
Geplaatst door Gerard Schaapherder op maandag 13 september 2021 om 16.48 uur
Ik hoop dat het gaat aanslaan maar heb mijn twijfels.
user
Geplaatst door Simone de Ree op maandag 13 september 2021 om 16.47 uur
Mag toch niet hopen dat we straks te horen krijgen goed zo 1000, 00000, 00000000 messen terug gebracht 😱🙈
user