1

Word jij onze 37,202e volger?

instagram

linkedin

Laadkabel over de stoep in Almere: boete van 259 euro

17 reacties Politiek en gemeente


Een inwoner van Almere heeft van de gemeente een boete opgelegd gekregen van 259 euro, doordat de laadkabel van zijn elektrische auto over de stoep ligt. Daarover schrijft Omroep Flevoland.

"Toen hij deze auto kocht, stond er nog geen officiële laadpaal in de straat. Ook heeft Karia speciaal zonnepanelen aangeschaft waarmee hij de stroom voor zijn elektrische auto opwekt", schrijft de regionale omroep. 

Brief

Om buurtbewoners niet tot last te zijn, gebruikt de Almeerder rubberen blokken die hij over het snoer neerlegt. 

De gemeente stuurde in mei nog een brief aan de Almeerder dat er een speciale goot moest worden aangelegd - kosten 181 euro. De man ging akkoord met de kosten en de aanleg, maar vond afgelopen dinsdag een brief op de mat met daarin de boete van 259 euro. Afkomstig van handhavers.

Na verhaal te hebben gehaald bij de handhavers, kreeg hij als enig antwoord terug dat hij maar een mailtje moest sturen aan de gemeente - dat heeft hij inmiddels gedaan. De gemeente zegt dat de boete tijdelijk on hold is gezet om de zaak uit te zoeken.


Tip: Nederland is aan het eind van de coronamaatregelen! - Toe aan een vakantie door Corendon of trek je er op uit in eigen land en kun je een overnachting bij Fletcher Hotels goed gebruiken?


Reacties (17)

Bekijk hieronder de reacties die geplaatst zijn via Facebook. Ook een reactie plaatsen? Klik hier
user
Geplaatst door Michele Huisman op donderdag 29 juli 2021 om 09.44 uur
Nou plekken genoeg waar het gedaan wordt.
user
Geplaatst door Albert Kuiper op woensdag 28 juli 2021 om 20.14 uur
Hebben ze niks anders te doen.
user
Geplaatst door Truus Jansen op woensdag 28 juli 2021 om 19.05 uur
Zo jammer dit dat niet t hele verhaal hier verteld wordt. Deze meneer heeft eerst te pas en te onpas zijn auto zo dicht mogelijk bij zijn huis geparkeerd. (Lees gewoon op straat voir de gemeente bosjes) . En nu heeft hij t voor elkaar dat hij een invalide plek heeft gekregen (mijn inziens onzin, want hij werkt gewoon en tilt zware zonnepanelen en ook zoals in t filmpje te zien is zijn kabelgoot waar je je nek overbreekt). Zodat hij altijd een vaste plek heeft en een ander dus verder moet lopen om te parkeren. En dan legt hij ook nog gevaarlijk zijn kabel dag en nacht over de stoep. De oplossing is een ingevreesde kabelgoot, en ja als je die vlak voor de vakantie aanvraagt moet he wachten en je gewoon aan de regels houden. Is er nou geen laadpaal in de buurt dan snap je t. Maar er staat er een tegenover zijn huis 5 meter lopen. Maar nee meneer moet zo nodig een eigen plek reserveren en de kabel gevaarlijk over de grond of boven langs te laten gaan. Vervolgens geeft hij ook tegen de handhavers grote bekken. Dus bekeuring is terecht. Hij denkt dat hij alles kan maken.
user
Geplaatst door Yvonne Glas op woensdag 28 juli 2021 om 17.09 uur
Ja ja en straks nog meer kabels op de stoep als alles electische moet gaan rijden niet iedereen heeft een laadpaal in de tuin he en weer is er een melk koe geboren ja toch het ia schandalig
user
Geplaatst door Frans van der Linde op woensdag 28 juli 2021 om 17.05 uur
Openbare laadpalen onnodig bezet houden zouden ze eens naar moeten kijken. Er zijn erbij die staan 24-7 te “laden”... asociaal gedrag.
user
Geplaatst door Jeffrey Thomas Schaart op woensdag 28 juli 2021 om 17.04 uur
Hoe zeker weten we dat de bewoner inderdaad akkoord ging met deze kosten? Volgens mij was dit namelijk een behoorlijk pijnpunt! Pas op voor misinformatie.
user
Geplaatst door John Verhaar op woensdag 28 juli 2021 om 16.56 uur
dat wordt de auto in de voortuin zetten
user
Geplaatst door Sandra Luske-Scheufele op woensdag 28 juli 2021 om 16.52 uur
Dus alleen iemand met een eigen oprit kan aan de stekker.....?
user
Geplaatst door Francis van Leeuwen op woensdag 28 juli 2021 om 16.30 uur
Gwn de stoeptegels weghalen, kabel neerleggen, stoeptegels erover, probleem opgelost😬
user
Geplaatst door Jacob Bakker op woensdag 28 juli 2021 om 16.28 uur
Ik zou er €1000 opzetten. Of zit ‘je nekbreken’ nog in het ziekenfonds
user
Geplaatst door Jos Brand op woensdag 28 juli 2021 om 16.22 uur
Gaat nog wat worden als straks iedereen verplicht aan de e auto moet
user
Geplaatst door Thomas Franken op woensdag 28 juli 2021 om 16.22 uur
Weinig laad mogelijkheden in Almere.. in Poort is het wel redelijk voor elkaar, maar soms staan ze wel ineens heel ver uit elkaar (laadpaal dichtheid).
user
Geplaatst door Johan Detering op woensdag 28 juli 2021 om 16.20 uur
Alex Wolff.... bekend verhaal?
user
Geplaatst door Ања Врбић op woensdag 28 juli 2021 om 16.08 uur
Het kan in almere 😜
user