1

Word jij onze 37,604e volger?

instagram

linkedin

GGD-priklocaties Almere vol: verontwaardigde reacties op social media

16 reacties Politiek en gemeente


In heel Nederland wordt er volop gevaccineerd tegen het coronavirus, wat zorgt voor ongekende drukte bij de GGD-locaties. Ook in Almere is het erg druk bij de GGD. Hierdoor kunnen mensen niet snel terecht bij een priklocatie in Almere. Dit zorgt voor verontwaardigde reacties op social media.

Komende twee maanden vol

Veel inwoners die een afspraak probeerde te maken in Almere, werden verrast toen zij zagen of hoorde dat de komende twee maanden vrijwel helemaal vol zitten. "Hoe kan het zo moeilijk zijn om in de eigen woonplaats een afspraak te maken? Nu de eerstvolgende mogelijkheid (over bijna 2 weken) in Rijswijk of een paar dagen later in Naarden. Ik snap het niet?", reageert een inwoner verontwaardigd.

Rijkswijk, Naarden en Hilversum

Omdat het zo druk is in Almere, vraagt de GGD of inwoners willen afreizen naar de priklocatie in Rijswijk, Naarden of Hilversum. Op die locaties is het minder druk. Over het algemeen zijn Almeerders daartoe bereid, al zorgt dat wel voor irritaties. Veel inwoners vinden een afspraak in de eigen gemeente het fijnst.


Vacature-alert - 33 nieuwe vacatures!

Er zijn de afgelopen week in totaal 33 vacatures geplaatst voor banen in de regio's Almere, Hilversum, Naarden, Dronten, Weesp, Lelystad en Huizen.

Bekijk overzicht


Reacties (16)

Bekijk hieronder de reacties die geplaatst zijn via Facebook. Ook een reactie plaatsen? Klik hier
user
Geplaatst door Danielle De Jong-Verrijk op dinsdag 18 mei 2021 om 19.23 uur
Ellen Schemmekes-van Bruggen nou dit is waar we het over hadden vanmiddag!
user
Geplaatst door Sandra Winkel op maandag 17 mei 2021 om 23.21 uur
Ik kan pas begin juni en dan moet ik naar Naarden. Almere zou pas eind juni worden....
user
Geplaatst door Marilyn Bodewes van den Broek op maandag 17 mei 2021 om 21.54 uur
Mijn zoon kon in Almere 2 keer terecht binnen een week.
user
Geplaatst door Sandra Luske-Scheufele op maandag 17 mei 2021 om 20.05 uur
Naarden is Naarderbos echt om de hoek voor mij, dus eigenlijk prima. Kreeg ook Rijswijk als eerste optie op internet... meer dan 80 km! Daarom maar gebeld. De dame aan de telefoon zei Almere, nee die is nog steeds dicht?? Ik weet niet of dit letterlijk was of dicht als in te druk
user
Geplaatst door John Nel van Eyden-Reijinga op maandag 17 mei 2021 om 19.47 uur
Fiets zo vaak voorbij de test straat achter het politiebureau dáár staan ze niets te doen!! Laat ze daar óók vaccineren!!
user
Geplaatst door Nico Sneekes op maandag 17 mei 2021 om 16.54 uur
Ik ben in Almere Haven nu 2 x in het vaccinatiecentrum geweest. 2x was het er rustig en van de 12 vaccinatie straatjes waren er slechts 6 in gebruik. Het is dus vermoedelijk slecht georganiseerd, een gebrek aan vaccins of aan personeel wat de problemen veroorzaakt.
user
Geplaatst door Elly Braaksma op maandag 17 mei 2021 om 16.47 uur
Mag ook naar naarden volgende week
user
Geplaatst door Miranda Barneveld op maandag 17 mei 2021 om 16.09 uur
Ik kon kiezen uit Zeewolde,Naarden of Lelystad alles binnen 2 weken,aparte is dat een kennis uit Lelystad dezelfde dag naar Almere moet ervoor.🤔
user
Geplaatst door Mona van den Berge op maandag 17 mei 2021 om 15.46 uur
Het wordt tijd dat mensen gewoon naar hun geplande afspraak gaan. Ga je niet maak dan geen afspraak...simpel.
user
Geplaatst door Carolien Haak op maandag 17 mei 2021 om 15.45 uur
Raar hoor ff ritje naar Rijswijk en weer terug 🤷🏼‍♀️🙈
user
Geplaatst door Iris Van Ree - Verweij op maandag 17 mei 2021 om 15.41 uur
Naar Naarden toe! Maar geen probleem 😉
user
Geplaatst door Petra Allinda op maandag 17 mei 2021 om 15.37 uur
Ik mag vrijdag naar Lelystad... met het OV ben ik alles bij elkaar bijna 4 uur onderweg... geen auto dus moet wel. Gelukkig heb ik kunnen regelen dat de 2e prik wel in Almere kan. Waarom kunnen er niet meer prik locaties in Almere open ???
user
Geplaatst door Nicky De Joode op maandag 17 mei 2021 om 15.25 uur
Gek... ik was afgelopen donderdag letterlijk de enige in de gehele priklocatie🤷🏻‍♀️
user
Geplaatst door Linda Soetekouw op maandag 17 mei 2021 om 15.17 uur
Mensen mogen de mijne wel hebben! Ik sta hem graag af.
user
Geplaatst door Sas Kr op maandag 17 mei 2021 om 15.05 uur
Hier ook,konden pas eind juli terecht in almere. Nu uitgeweken naar utrecht jaarbeurs en daar hebben ze vrijdag al plek.
user
Geplaatst door AnGeLIqUe vAn DRIeL op maandag 17 mei 2021 om 15.04 uur
Het is toch ook raar dat mensen uit Hilversum naar Almere worden gestuurd, dat gebeurd ook nu