Het weer in Almere

  • Vandaag

    Zo 27 november 2022
    7 °C
  • Morgen

    Ma 28 november 2022
    8 °C
  • Overmorgen

    Di 29 november 2022
    10 °C

Meer weer? Klik hier

Zondag 27 november 2022
6.1 °c
2

Word jij onze 38,724e volger?

instagram

linkedin

Opnieuw tegenvaller Floriade: 5 miljoen uit Qatar komt er niet

23 reacties Politiek en gemeente

Foto via looopings.nl


De vijf miljoen euro die Qatar had toegezegd aan de Floriade in Almere, komt er niet. Zo blijkt uit onderzoek door Omroep Flevoland. Het geld werd eerder toegezegd als compensatie voor het feit dat Qatar een eigen wereldtuinbouwtentoonstelling wilde organiseren - vlak voordat de Floriade in Almere zou plaatsvinden (2022).

Vanwege de coronapandemie heeft Qatar de wereldtuinbouwtentoonstelling uitgesteld en voelt er niets voor om alsnog de schadevergoeding te betalen aan Almere.

De organisatie van de Floriade had het voornemen om de vijf miljoen euro te gebruiken voor deelname van ontwikkelingslanden aan de Floriade.

Tientallen miljoenen

De organisatie had aan het begin een bedrag van 10 miljoen euro begroot om het evenement te organiseren in Almere, maar door vele tegenvallers is de rekening voor het evenement opgelopen tot zo'n 60 miljoen euro.

Vorig jaar nog werd er gekeken naar opties omtrent de Floriade: stoppen, doorgaan of uitstellen. Doorgaan was toen de gunstigste optie, alhoewel er toen 16 miljoen euro extra geïnvesteerd moest worden vanuit de gemeentelijke kas.



Reacties (23)

Bekijk hieronder de reacties die geplaatst zijn via Facebook. Ook een reactie plaatsen? Klik hier
user
Geplaatst door Saskia Twint op zondag 21 maart 2021 om 17.08 uur
Goh verassend. Moet jij doen met geldzaken bij de gemeente. Dan zijn ze niet zo makkelijk. Voordat geld had je een super de luxe buiten en binnen zwembad kunnen maken of andere leuke dingen voor de mensen. Beter dan een flut floriade waar nooit meer het geld wordt terug verdiend 😔☹😡
user
Geplaatst door La Larissa op zaterdag 20 maart 2021 om 10.15 uur
Zooo en hoeveel Almeerders hadden van dat geld geholpen kunnen worden 🤷‍♀️ 🤦‍♀️
user
Geplaatst door Richard Weber op zaterdag 20 maart 2021 om 08.48 uur
Oud nieuws. https://nos.nl/l/2373272
user
Geplaatst door Gerard van der Lee op zaterdag 20 maart 2021 om 07.44 uur
Het is tijd voor een referendum. Moet de gemeente geld blijven pompen in deze bodemloze put of is het mooi geweest.
user
Geplaatst door Monique Prevenier op vrijdag 19 maart 2021 om 21.49 uur
zie ook de toegevoegde waarde er niet van. denk dat er betere projecten zijn voor dat geld
user
Geplaatst door Martijn Willemse op vrijdag 19 maart 2021 om 20.49 uur
Jammer dat ik niet 2 keer 😂 kan aanvinken 😂😂😂
user
Geplaatst door Herman van den Hoek op vrijdag 19 maart 2021 om 20.17 uur
Ben benieuwd wie er nu voor gaat opdraaien 😢
user
Geplaatst door Jos van Rossum op vrijdag 19 maart 2021 om 20.09 uur
Verbazingwekkend dat dit nieuws is, het was bij iedereen al vooraf bekend, dat het op een financiële ramp zou uitlopen. Alleen die politieke struisvogels en voor eigen roem gaande idioten op het stadhuis, zagen dit niet aankomen. #stemzeweg Volgend jaar gemeenteraadsverkiezingen. Geef je stem niet aan de #zakkenvullers
user
Geplaatst door Hettie Barlo op vrijdag 19 maart 2021 om 18.23 uur
Het is wat...pfffff wat kunnen ze goed begroten in Almere... Wat moeten die kaartjes wel niet gaan kosten zeg...
user
Geplaatst door Mark Krommenhoek op vrijdag 19 maart 2021 om 18.16 uur
Helaas heeft de almeerse burger ook boter op zijn hoofd. Bij de gemeente verkiezingen waren enkele partijen tegen de floriade. En die hebben helaas niet de verkiezingen gewonnen.
user
Geplaatst door Johan Kraan op vrijdag 19 maart 2021 om 18.11 uur
Wow dit was te zien verwachten en er komt nog meer. Stoppen met deze onzin. Het is een bodemloze put. Gebruik al dat geld liever voor het bouwen van betaalbare huizen😡😡😡
user
Geplaatst door Cora Koppijn op vrijdag 19 maart 2021 om 17.52 uur
Het is niet de 1e keer dat Gemeente Almere de mist ingaat...
user
Geplaatst door Ron Schravendijk op vrijdag 19 maart 2021 om 17.38 uur
Welke bestuurder durft de stekker uit dit project te trekken!
user
Geplaatst door Stephan de Groot op vrijdag 19 maart 2021 om 17.25 uur
Mooi hè dat linkse tuig.
user
Geplaatst door Frank Vos op vrijdag 19 maart 2021 om 17.08 uur
Daar gaat ons belasting geld. Wanneer houd het een keer op die bodemloze put!!!!
user
Geplaatst door Gino Speth op vrijdag 19 maart 2021 om 17.00 uur
Een tegenvaller rond de floriade???? 😱😱 Wat een verrassing! Die had ik niet aan zien komen hoor!! #bodemlozeput
user
Geplaatst door Hennie van Deun op vrijdag 19 maart 2021 om 16.58 uur
Goed zo nog meer moeten afhaken het grootste gedeelte van de Almeers bevolking wilt geen floriade
user
Geplaatst door Jan Schotel op vrijdag 19 maart 2021 om 16.36 uur
En het einde is nog niet eens in zicht 🤣🤣🤣
user
Geplaatst door Frits van Buuren op vrijdag 19 maart 2021 om 16.18 uur
Ze hebben gelijk. Te ver van hun bed.
user
Geplaatst door Frans van der Linde op vrijdag 19 maart 2021 om 16.09 uur
Paar knappe koppen die dat destijds hadden begroot 🤣🤣🤣