Het weer in Almere

  • Vandaag

    Zo 27 november 2022
    7 °C
  • Morgen

    Ma 28 november 2022
    8 °C
  • Overmorgen

    Di 29 november 2022
    10 °C

Meer weer? Klik hier

Zondag 27 november 2022
6.2 °c
2

Word jij onze 38,724e volger?

instagram

linkedin

Openbaar vervoer: nog geen bussen, wel 'mondjesmaat’ treinen

20 reacties 112

Foto via spoorpro.nl


Maandag rijden er in Almere nog geen bussen, zo meldt busmaatschappij Allgo. 

Volgens Allgo wordt het advies van Rijkswaterstaat opgevolgd om niet de weg op te gaan, maar wordt er ondertussen wel bekeken wanneer het voor buschauffeurs verantwoord is om gebruik te maken van de busbanen. 

De bussen in Almere rijden tot tenminste 14.30 uur niet. Er volgt nog een update over de dienstregeling na 14.30 uur. 

Update 13.50 uur
Allgo meldt dat de bussen maandag de gehele dag niet zullen rijden. Maandagavond om 20.00 uur komt Allgo met een update voor de dinsdag.

Treinen

NS en ProRail hebben in de nacht van zondag op maandag hard gewerkt om de problemen op het spoor te verhelpen, waardoor er maandagochtend weer ‘mondjesmaat’ treinen rijden.

Echter, kan NS daarentegen niet zeggen hoeveel treinen er rijden en welke trajecten daarmee doorgang vinden. Het advies is dan ook om de reisplanner te checken voor vertrek.

Code oranje

Maandagochtend geldt code oranje nog en gaat om 12.00 uur over in code geel. Rijkswaterstaat adviseert om gedurende de maandag niet de weg op te gaan. 

Voor wie toch de weg op gaat, wordt geadviseerd om vooral langzaam te rijden, afstand te houden, niet onnodig van rijstrook te wisselen en rustig te remmen.



Reacties (20)

Bekijk hieronder de reacties die geplaatst zijn via Facebook. Ook een reactie plaatsen? Klik hier
user
Geplaatst door Brian Morgan op maandag 08 februari 2021 om 23.45 uur
Pro rail ! Dat eerste deel kunnen ze wel laten vallen gewoon Rail is genoeg....
user
Geplaatst door Ria Sulman-Swart op maandag 08 februari 2021 om 21.02 uur
De busbaan heb ik nog nooit zo wit gezien van de sneeuw en woon hier 20 jaar. Niet normaal.
user
Geplaatst door Petra Paars op maandag 08 februari 2021 om 19.47 uur
hoe zorg je ervoor dat mensen thuis blijven en sommige hulpbehoevenden geen hulp krijgen.... zo dus!
user
Geplaatst door Rita Swart de Vries op maandag 08 februari 2021 om 17.41 uur
De wegen in en rondom Almere zijn een ramp.😱
user
Geplaatst door De Joode Jan op maandag 08 februari 2021 om 15.17 uur
Waar is de gas wissel verwarming gebleven en ongeveer 30 jaar geleden zou alles worden vervangen door electrische verwarming,kan niet worden uit geblazen. Of is heel sterk geluisterd naar het milieu,geen winter meer en in deze tijd staat bij Rutte en ook bij NS Kosten besparing hoog in het vaandel. Het is gewoon een miskleun vanm het ergste soort in dit land "Bezuinigen, Bezuinigen"met als resultaat geen treinen en openbaar vervoer.
user
Geplaatst door Brigitte Lankreijer-Wijnberg op maandag 08 februari 2021 om 14.03 uur
En de busbanen moeten toch ook schoongehouden voor hulpdiensten als ambulance...
user
Geplaatst door Nesta Thomas op maandag 08 februari 2021 om 13.58 uur
Ik heb geen strooiwagens gezien
user
Geplaatst door Diana Bonaparte Feenstra op maandag 08 februari 2021 om 12.51 uur
Rendall Mdr Of de busbaan schoonvegen i.p.v een parkeerplaats bij de voetbalclub 🙈
user
Geplaatst door Gerard Schaapherder op maandag 08 februari 2021 om 12.48 uur
Misschien zouden de heren is een weekje in Canada of Rusland mee moeten lopen kunnen ze zeer zeker iets leren.
user
Geplaatst door Jw Borrebach op maandag 08 februari 2021 om 12.02 uur
Vreemd dat wij 10 jaar geleden dit NOOIT hadden en dat waren echte winters
user
Geplaatst door Tamara da Costa op maandag 08 februari 2021 om 11.59 uur
Ik wil graag weten of ik morgen met ov op het werk kan komen, maar is zeker niet te voorspellen?
user
Geplaatst door Jannie Deen op maandag 08 februari 2021 om 11.25 uur
Ik ben bang dat er om 13.00 of 14.30uur ook geen bussen gaan rijden. Er is nog niet geruimd en gestrooid op de busbaan.
user
Geplaatst door Tessa van Valkengoed op maandag 08 februari 2021 om 10.23 uur
Wat een azijnpissers weer 🤬 Altijd wel iets wat men niet goed doet! Je kan simpelweg niet heel Nederland sneeuwvrij maken als t blijft sneeuwen , je geen 10000 man hebt om in te zetten en er geen verkeer is om het zout de weg in te rijden. Niks is ooit goed bij velen. Probeer de positiviteit in je leven terug te vinden
user
Geplaatst door Elly van den Boezem op maandag 08 februari 2021 om 10.23 uur
Dit is pas een lockdown. Precies waar ze ons willen hebben
user
Geplaatst door Hanny Kruiswijk op maandag 08 februari 2021 om 10.17 uur
Respect voor alle mensen die zo hard werken met een onmogelijke taak.. sneeuwschuivers en pekel op de weg zoveel en nog is het niet goed genoeg om de mensen goed te laten rijden. Was ook gewoon heel erg gisteren. Hopelijk gaat het vandaag beter .👍👌
user
Geplaatst door Emy Dieleman op maandag 08 februari 2021 om 09.30 uur
Ik heb nog geen trein gezien hoor sinds half 7 vanochtend. Dus mondjesmaat is eigenlijk misschien maar enkele over de gehele dag en dan alleen op korte stukken.
user
Geplaatst door Zaid Fakher op maandag 08 februari 2021 om 09.23 uur
Wat erg heel land gaat stil om beetje sneeuw ☹️
user
Geplaatst door Esther van Staveren op maandag 08 februari 2021 om 09.17 uur
Het is maar goed dat de rest van de wereld gewoon blijft functioneren als er sneeuw ligt. Het is gewoon te bespottelijk voor woorden dat als er een beetje sneeuw ligt heel NL op zijn gat ligt....
user
Geplaatst door Guda Mulder op maandag 08 februari 2021 om 09.09 uur
Busbaan kan toch niet zo moeilijk zijn???
user
Geplaatst door Rendall Mdr op maandag 08 februari 2021 om 08.42 uur
Misschien dat de bestuurders van de strooiwagens die hier met regelmaat voorbij rijden de bussen kunnen besturen?🤔😉