1

Word jij onze 36,967e volger?

instagram

linkedin

Gemeente Almere scoort voldoende op Wmo

9 reacties Politiek en gemeente


Inwoners zijn over het algemeen tevreden over de Wmo-ondersteuning. Dat blijkt uit recente cijfers die de gemeente onlangs deelde met de gemeenteraad.

Ieder jaar wordt verplicht onderzoek gedaan naar ervaringen die inwoners hebben in het kader van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Ook dit jaar werd een onderzoek gedaan. In totaal werden 2.300 inwoners gevraagd een vragenlijst in te vullen. Uiteindelijk deden er 1.015 inwoners mee. De respons komt dit jaar daarmee op 44%.

Cijfers

Inwoners zijn over het algemeen tevreden. Het meest tevreden zijn ze over 'bejegening', 'kwaliteit en passende ondersteuning' en 'het effect van de ondersteuning'. Complimenten zagen op 'begrip', 'luisteren', 'snelheid' en 'vriendelijkheid'. Verbeterpunten die werden genoemd zagen op 'minder geleverd dan waar ik recht op heb', 'te weinig uren', 'beter communiceren' en 'veel personeelswisselingen'.

De gemeente gebruikt de resultaten om hun dienstverlening op het gebied van de Wmo (verder) te verbeteren.

 


Tip: Nederland is aan het eind van de coronamaatregelen! - Toe aan een vakantie door Corendon of trek je er op uit in eigen land en kun je een overnachting bij Fletcher Hotels goed gebruiken?


Reacties (9)

Bekijk hieronder de reacties die geplaatst zijn via Facebook. Ook een reactie plaatsen? Klik hier
user
Geplaatst door Anne Van Vliet op woensdag 21 oktober 2020 om 09.14 uur
1015 ingevulde onderzoeken van de 2300. Hoeveel inwoners heeft Almere? Wat een lachertje zeg. Doe eens een echt onderzoek maar dan denk ik bang voor de resultaten.
user
Geplaatst door Jolanda van Egmond-Kenter op dinsdag 20 oktober 2020 om 21.23 uur
Wat een lachertje, ik weet niet wie de enquête heeft ingevuld maar luisteren, snelheid en vriendelijkheid zijn nou niet de 1e 3 positieve punten van de WMO waar ik aan zou denken..... 🤔
user
Geplaatst door Jeroen Paul op dinsdag 20 oktober 2020 om 19.12 uur
Geweldig en gefeliciteerd, hebben jullie mij iets gevraagd? Wat hebben jullie gedaan qua ondersteuning? Volgens mij heeft mr. Wienen een aansprakelijkheidstelling gestuurd. Jullie reageren niet eens. Wat je ontkent en negeert, is er nog steeds.
user
Geplaatst door Gerard Schaapherder op dinsdag 20 oktober 2020 om 18.58 uur
Nou de gemeente vind zich op alle vlakken heel goed maar vraag het niet aan de burgers wand dan horen we hele andere geluiden.
user
Geplaatst door Renate De Jong op dinsdag 20 oktober 2020 om 18.13 uur
Zo dat zegt een expert!
user
Geplaatst door Brenda Zan op dinsdag 20 oktober 2020 om 16.25 uur
Daar geloof ik nou helemaal niks van. Maak van 2 personen dichtbij wat voor ellende het elke keer is om wat voor elkaar te krijgen.
user
Geplaatst door Margaret Verduin op dinsdag 20 oktober 2020 om 16.00 uur
Ik vraag me af langs welke lat de gemeente is gelegd. Voor mij als ambulant begeleider is de wijze waarop de WMO wordt uitgevoerd in deze gemeente absoluut een draak.
user
Geplaatst door Willeke Sj op dinsdag 20 oktober 2020 om 15.06 uur
Daar klopt niets van ben helemaal niet tevreden werken allemaal langs elkaar heen
user