1

Word jij onze 37,205e volger?

instagram

linkedin

Gedeeltelijke lockdown: onder meer horeca dicht en binnenkort mondkapjesplicht

10 reacties Politiek en gemeente


De horeca moet hun deuren sluiten. Dat is één van de extra maatregelen van de gedeeltelijke lockdown. Minister-president Mark Rutte en minister Hugo de Jonge maakten dinsdagavond een nieuwe reeks maatregelen bekend om het aantal Corona-besmettingen onder controle te krijgen.

Uit cijfers door het RIVM blijkt dat er in één dag tijd, 7393 personen positief werden getest op het Coronavirus - 549 meer dan een dag eerder.

Alle extra maatregelen gaan woensdagavond om 22.00 uur in. Na twee weken wordt de situatie opnieuw bekeken en kunnen de maatregelen versoepeld of verder aangescherpt worden.

De punten op een rij

  • Café's en restaurants sluiten hun deuren, hotels mogen open blijven evenals horeca dat zicht richt op thuisbezorgen en afhalen;
  • Evenementen, in welke vorm dan ook, worden verboden;
  • Verbod op alcoholverkoop in winkels na 20.00 uur 's avonds;
  • Verbod op alcohol nuttigen in de openbare ruimten;
  • Thuis maximaal 3 personen per dag ontvangen, maximaal 4 personen uit verschillende huishoudens samen;
  • Koopavonden worden geschrapt, winkels om 20.00 uur dicht;
  • Maximum aantal klanten per winkel, ook in de supermarkt;
  • In het onderwijs verandert er niets;
  • Voor musea, weekmarkten, pretparken en dierentuinen verandert er niets;

Mondkapjesplicht

Ook wordt er gewerkt om een mondkapje in publiekelijke binnenruimtes te verplichten, hiervoor moet er volgens Rutte nog een en ander juridisch in orde worden gemaakt waardoor er op dit moment nog een 'dringend advies' geldt om een mondkapje te dragen.


Tip: Nederland is aan het eind van de coronamaatregelen! - Toe aan een vakantie door Corendon of trek je er op uit in eigen land en kun je een overnachting bij Fletcher Hotels goed gebruiken?


Reacties (10)

Bekijk hieronder de reacties die geplaatst zijn via Facebook. Ook een reactie plaatsen? Klik hier
user
Geplaatst door Nora Bader op donderdag 15 oktober 2020 om 00.57 uur
Ik heb deze onzin niet gekeken wat werd er gezegt?overal mondkapje?
user
Geplaatst door John Hendriks op woensdag 14 oktober 2020 om 15.39 uur
Rutte doet het net verkeerd om!! Gewoon alle ziekenhuizen sluiten en alle horeca volledig opendoen!!
user
Geplaatst door Filip Martius op dinsdag 13 oktober 2020 om 23.58 uur
Eet allemaal uw laatste maaltijd in een restaurant voorlopig smakelijk......helemaal van het padje deze idioterie ( ook gezien de cijfers), wordt echt de hoogste tijd dat er nu minimaal 100.000 mannen of vrouwen hun stem laten horen....anders lopen ze over ons heen! Nogmaals....positieve besmettingen zijn nog geen corona/covid19 besmettingen! Maar dat wordt wel gesuggereerd!
user
Geplaatst door Annemieke van Herwaarden op dinsdag 13 oktober 2020 om 23.19 uur
Tuurlijk weer de horeca.
user
Geplaatst door Tabak Jan op dinsdag 13 oktober 2020 om 23.08 uur
Maand in maand uit is er door de overheid geroepen neem je verantwoordelijkheid en nog vind een deel van de bevolking dat zelfs dit een beperking is van je vrijheid. Niet achteraf gaan klagen dat de teugels nu wel strakker aangetrokken worden.
user
Geplaatst door Ludo Van Bolhuis op dinsdag 13 oktober 2020 om 21.33 uur
Waarom niet 4 weken volledige lockdown en dan kijken hoe het zal gaan
user
Geplaatst door Andre van Dijk op dinsdag 13 oktober 2020 om 21.18 uur
Horeca dicht?Heb er zelf niets mee maar sluit die pleuris studenten op met hun feestjes.Onze toekomstige rechter e.d.Stop die feestjes en betogingen scheelt enorm.
user
Geplaatst door Petra Paars op dinsdag 13 oktober 2020 om 20.39 uur
RIP vrijheid...... hallo dictatuur
user
Geplaatst door Roots Jacott op dinsdag 13 oktober 2020 om 19.50 uur
Ik heb deze onzin niet gekeken wat werd er gezegt?overal mondkapje?
user
Geplaatst door Daniel Jongerhuis op dinsdag 13 oktober 2020 om 19.49 uur
Helemaal gek geworden , mondkapjes ga ik zeker niet doen , nog slechter voor je gezondheid. 1,5 m ok maar dit gaat te ver .