1

Word jij onze 37,604e volger?

instagram

linkedin

Burgemeester sluit woningen in Almere Poort en Kruidenwijk na schietpartijen

12 reacties Politiek en gemeente Kruidenwijk

Foto door: Bob Friedländer


Burgemeester Weerwind heeft een woning aan de Melkdistelstraat in Kruidenwijk en een woning aan het Freyaplantsoen in Almere Poort voor de duur van 6 weken gesloten nadat er in de nacht van zondag op maandag werd geschoten op deze twee woningen.

Afgelopen vrijdag bleek er ook al in de Melkdistelstraat te zijn geschoten. De burgemeester ging over tot sluiting na overleg met politie en justitie.

Onderzoek

De politie doet op dit moment onderzoek naar de oorzaak van de gebeurtenissen, waarbij onder andere wordt onderzocht of de zaken onderling verband met elkaar houden.

Volgens de burgemeester zijn de sluitingen noodzakelijk om de openbare orde te herstellen en te beschermen. Dit biedt ook de mogelijkheid om eventueel verdere maatregelen te nemen om daarmee te voorkomen dat dezelfde situaties zich opnieuw voordoen.


Tags bij dit artikel: Kruidenwijk

Buurtmeldingen Ontvang gratis een melding via Facebook Messenger bij nieuws over Kruidenwijk of een andere buurt naar keuze. Ook kun je de voorkeur opgeven om meldingen te ontvangen bij belangrijk nieuws, weeralarmen, hinder op het spoor en winacties.

Vacature-alert - 24 nieuwe vacatures!

Er zijn deze week in totaal 24 vacatures geplaatst voor banen in de regio's Almere, Hilversum, Naarden, Dronten, Weesp, Lelystad en Huizen.

Bekijk overzicht


Reacties (12)

Bekijk hieronder de reacties die geplaatst zijn via Facebook. Ook een reactie plaatsen? Klik hier
user
Geplaatst door Irene Meijer op donderdag 07 mei 2020 om 11.29 uur
Er worden te veel woningen opgekocht door investeerders en allemaal kamers van gemaakt. Je weet niet meer wie er wonen. Heel vervelend en de woningen worden ook niet onderhouden en zo verwaarloosd de buurt. Heel erg jammer
user
Geplaatst door Arnold Bervoets op woensdag 06 mei 2020 om 15.15 uur
Ik zeg het al jaren: Deze polder hadden ze nooit droog moeten leggen!😜
user
Geplaatst door Remko Vinju op woensdag 06 mei 2020 om 14.35 uur
Meneer Weerwind word wakker nu de wijkagenten nog 👮‍♀️👮🏿‍♂️👮
user
Geplaatst door Sabine Krom op woensdag 06 mei 2020 om 12.19 uur
Carla Kuller kijk dit 😳
user
Geplaatst door Es Essie op woensdag 06 mei 2020 om 11.43 uur
Waarom is het net weer gebeurt dan ?
user
Geplaatst door Sander van Dijk op woensdag 06 mei 2020 om 11.18 uur
Myron schietpartijen zijn voorbij!
user
Geplaatst door Stefan ten Brink op woensdag 06 mei 2020 om 11.06 uur
Wow wat een nutteloos gedoe. Dit soort zaken beginnen van boven af. A. We hebben een complete generatie afgeschreven... Geen school, werk enz. B. We zetten alle probleem groepen bij elkaar en vragen dan af wat er is gebeurt..... C. Top criminelen hebben hier in Almere vastgoed, boten en garages. Hier begint want zij brengen de grote concentraties drugs en wapens in roulatie. Dat weet men wel want die hebben al het belasting voordeel. Wil je weten wat er is gebeurt? Ga naar het veldje tussen het station en de coffeshopboot. Staay altijd vol en hebben ALLES. Drugs, wapens enz. enz. Maar almere kan ook niet zonder al die cash die uitgegeven word.. Dus nothing changes.....
user
Geplaatst door Ed En Jolanda Pronk-Kievoet op woensdag 06 mei 2020 om 10.01 uur
Ach zal nog veel erger worden. Jullie kennen de slogan “In Almere kan het” 😢😢
user
Geplaatst door Joke Joanna van der Lingen op woensdag 06 mei 2020 om 09.15 uur
Zo dat is aanpakken en nu maar gewoon de woningen verbeurd verklaren en aan gezinnen die het hard nodig hebben toewijzen
user
Geplaatst door Frits van Buuren op woensdag 06 mei 2020 om 09.06 uur
Wie wonen er dan ?
user
Geplaatst door Kristien Luca op woensdag 06 mei 2020 om 08.54 uur
Goed hoor,maar zodra woningen gesloten worden is het probleem niet opgelost....er komt een moment dat ze elkaar tegenkomen,op straat.....
user
Geplaatst door Niels van Horssen op woensdag 06 mei 2020 om 08.50 uur
Meneer Weerwind....wat is er in godsnaam aan de hand in Almere? Waarom word er zo vaak geschoten in Almere, onze stad wint het van Amsterdam. Kan toch niet heel moeilijk zijn deze groep keihard aan te pakken. En dan bedoel ik niet dat je ze een plekje moet geven bij het station om lekker samen te scholen. Alles afpakken, dagelijks schoonvegen, zero tolerance tegen deze drugscriminelen aub. Almere en met name Almere Poort verpauperd met een rotgang. Lijkt wel of de wooncooperaties alleen nog maar probleemgezinnen en verslaafden plaatsen in Poort. Doe er iets aan aub!