1

Word jij onze 37,399e volger?

instagram

linkedin

Corona-maatregel: Vanaf zaterdag nog slechts twee treinen per uur

12 reacties Politiek en gemeente


Vanaf komende zaterdag vertrekken er nog slechts twee treinen per uur vanaf ieder treinstation in Nederland, zo ook bij de treinstations in Almere. Dat meldt NS. 

De aanpassing in de dienstregeling is een maatregel die is genomen als gevolg van de Coronacrisis. 

Intercitys

Ook verdwijnen er een groot aantal intercitys. De intercitys zullen wel nog blijven rijden op het traject tussen Schiphol-Venlo, Arnhem-Den Helder, Maastricht-Eindhoven en Enschede-Utrecht. 

Op alle andere trajecten rijden sprinters, die op elk station stoppen.

Geen nachttreinen meer

De komende tijd rijden er geen nachttreinen en rijden de internationale treinen volgens een sterk aangepaste dienstregeling.

Volgens de NS moeten reizigers rekening houden met langere reis- en overstaptijden. 


Vacature-alert - 22 nieuwe vacatures!

Er zijn de afgelopen week in totaal 22 vacatures geplaatst voor banen in de regio's Almere, Hilversum, Naarden, Dronten, Weesp, Lelystad en Huizen.

Bekijk overzicht


Reacties (12)

Bekijk hieronder de reacties die geplaatst zijn via Facebook. Ook een reactie plaatsen? Klik hier
user
Geplaatst door Gerard Schaapherder op zaterdag 21 maart 2020 om 16.39 uur
Ach wat een verschil dit doen ze in de winter en tijdens de herfst ook al ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ
user
Geplaatst door Kim Boom-Kersteman op vrijdag 20 maart 2020 om 21.01 uur
David Boom hoe moet je nu naar je werk????
user
Geplaatst door Magda Meilink op donderdag 19 maart 2020 om 12.58 uur
Ik had verleden week begrepen dat men minder reizigers bij elkaar in het ov zouden willen hebben zitten... als we nou reizigers bij elkaar proppen in minder rijdend ov, bereik je toch net het tegenover gestelde, en zitten er toch juist nog meer reizigers bij elkaar? Of snap ik nou iets niet?
user
Geplaatst door Marloes Edel op woensdag 18 maart 2020 om 10.32 uur
Wat een stelletje verwende azijnpissers hier zeg. Bus komt hier 1 keer per uur langs. Als ik een trein neem heb ik deze sowieso max elke 30 minuten. Dichtstbijzijnde metro is 20 min. Dan sta je een half uur eerder op of je bent een half uur later thuis. Wees blij dat je OV kan nemen naar je werk. Als ik dat ga proberen kan ik net zo goed gaan lopen.
user
Geplaatst door Sharon Douma op woensdag 18 maart 2020 om 10.07 uur
Bianca Douma-Bronwasser even goed kijken als je naar je werk moet
user
Geplaatst door Mandanna Mandy Yeganeh op woensdag 18 maart 2020 om 09.50 uur
Habsane Abdillah Walie omf
user
Geplaatst door Samantha van Spellen op dinsdag 17 maart 2020 om 21.02 uur
Als er 85% minder gereisd word dan normaal, vanwege thuiswerken of รผberhaupt niet werken, dan is het logisch dat ook ns minder gaat rijden. Tuurlijk moeten we voorkomen dat we in mega volle treinen stappen, maar het zal allemaal wel mee vallen, groot gedeelte zit thuis. En laten we ook aan NS personeel denken aub ! Mensen beetje positief he ipv gelijk alles weer afzeiken!
user
Geplaatst door Sharon de Boer op dinsdag 17 maart 2020 om 20.15 uur
Dennis Wieringa ๐Ÿ˜ฑ voor als je naar werk moet
user