Woensdag 19 januari 2022
-1.0 °c
1

Word jij onze 37,778e volger?

instagram

linkedin

Flevoziekenhuis: niet-urgente ingrepen uitgesteld, parkeerplaats ingesteld als heli-landingsplaats

21 reacties 112


In navolging van het landelijke besluit om de niet-urgente, planbare behandelingen uit te stellen, is dat ook bij het Almeerse Flevoziekenhuis het geval. Volgens het ziekenhuis gaat het om zorg die niet per se binnen zes weken noodzakelijk is.

De maatregelen van het ziekenhuis zijn noodzakelijk om de ziekenhuiszorg te kunnen blijven garanderen. Het Flevoziekenhuis benadrukt dat de behandelend arts uiteindelijk beslist of een operatie wordt uitgesteld. Mocht dat het geval zijn, worden patiënten zo spoedig mogelijk daarover geïnformeerd.

Helikopter landingsplaats

Ook de parkeerplaats Hennepplaats is weer afgezet en ingericht als helikopter-landingsplaats. Deze plek wordt gebruikt om patiënten met spoed per helikopter te kunnen vervoeren naar andere ziekenhuizen in de omgeving. Ook kan het zijn dat er juist patiënten náár het Flevoziekenhuis worden gevlogen.

Volgens het Flevoziekenhuis is de landingsplaats tijdelijk. Het is niet bekend tot wanneer de parkeerplaats is ingericht als landingsplaats.


Vacature-alert - 18 nieuwe vacatures!

Er zijn de afgelopen week in totaal 18 vacatures geplaatst voor banen in de regio's Almere, Hilversum, Naarden, Dronten, Weesp, Lelystad en Huizen.

Bekijk overzicht


Reacties (21)

Bekijk hieronder de reacties die geplaatst zijn via Facebook. Ook een reactie plaatsen? Klik hier
user
Geplaatst door Kees Willemsen op zaterdag 04 december 2021 om 14.56 uur
Ik ken inmiddels div mensen die gebruik hebben gemaakt van particuliere klinieken en die hebben er allemaal prima ervaring mee.
user
Geplaatst door Rinus Landstra op donderdag 02 december 2021 om 14.46 uur
Beetje raar personeel moet betalen voor parkeren terwijl ze dag in dag uit voor ons paraat staan en zo'n helikopter mag daar onbetaald parkeren we leven in een rare wereld
user
Geplaatst door Bob van de Bunt op donderdag 02 december 2021 om 13.57 uur
met dank aan Rutte 1,2 en3.............
user
Geplaatst door Willem Teunisse op donderdag 02 december 2021 om 13.35 uur
mag weer geld kosten .ik was verleden week in zkh maar niet druk.
user
Geplaatst door Johnny van Essen op donderdag 02 december 2021 om 12.02 uur
Gelukkig kan ik nu met m'n helikopter landen 🤔
user
Geplaatst door Jeun Jeun op donderdag 02 december 2021 om 08.22 uur
Ze liegen als de pest. Ze proberen mensen angst aan te jagen en te proberen aan te geven dat het oooh zooo druk is met corona 🤮🤮🤮🤮
user
Geplaatst door Louise Versteeg op donderdag 02 december 2021 om 08.04 uur
Ben dinsdag daar nog geopereerd, personeel was inderdaad erg druk maar toch heel lief en geduldig. ❤
user
Geplaatst door Johan Brouwer op donderdag 02 december 2021 om 07.36 uur
Met 8 ic bedden heb je al snel een opstopping. Maar dat betekent dus ook dat de rest van het ziekenhuis, continu op het randje vaart van bezetting... ?
user
Geplaatst door Richard Foppen op woensdag 01 december 2021 om 23.20 uur
Zit nu ook te wachten op een knie operatie. Wil eigenlijk wel dat dit gedaan wordt door mijn orthopedisch chirurg in het Flevo. Maar weet dus niet goed wat ik moet doen. Wachten of naar een particulier kliniek gaan.....
user
Geplaatst door Bart Bos op woensdag 01 december 2021 om 22.35 uur
Waarom de reguliere zorg en de geplande operaties dan niet verwijzen naar de particuliere klinieken?
user
Geplaatst door Bonny Clyty op woensdag 01 december 2021 om 22.24 uur
Ware hell het flevo.......rare studenten hol van de hell......beterss naar Amsterdam verwijzen
user
Geplaatst door Miklo Goudhuizen op woensdag 01 december 2021 om 21.57 uur
He pssst... ze hebben maar 2 bedden voor cojona. 8 ic plekken totaal. Veel he voor zo een grote stad 🤣🤣
user
Geplaatst door Carolien van Raalte-Blijleven op woensdag 01 december 2021 om 21.53 uur
Ik ben er NIET geweest maar wens alle medewerker veel sterkte. Wees lief voor elkaar dat hebben we nodig.
user
Geplaatst door Meta van Dam op woensdag 01 december 2021 om 21.40 uur
Tja, weet iemand dan wel een goede oplossing?? Ik heb ook geen pas en klaar antwoord hoor.. Maar sommigen weten het misschien beter ?!
user
Geplaatst door Janny Zwart - Plemper op woensdag 01 december 2021 om 19.13 uur
🤔mijn man zou een nieuwe knie krijgen, dit jaar nog, maar dat zal wel niet doorgaan vrees ik 😬
user
Geplaatst door Karina Melichart op woensdag 01 december 2021 om 18.03 uur
Wat ben ik blij dat ik daar niet meer werk
user
Geplaatst door Anton Tang op woensdag 01 december 2021 om 17.54 uur
Maar 1 ziekenhuis in Almere dat is te weinig ruim 200duizend inwoners bijna 300duizend belachelijk
user
Geplaatst door Marc Merlijn op woensdag 01 december 2021 om 17.50 uur
Zo druk vond ik het er afgopen vrijdag niet 🙄
user
Geplaatst door Sassie Bonk op woensdag 01 december 2021 om 17.38 uur
Er is een groot probleem daar en dat is personeel te kort. Word steeds erger. Daardoor zijn vele operaties en behandelingen uitgesteld. En niet alleen in het Flevoziekenhuis. Ze moeten echt meer steun krijgen ,zodat er veel meer personeel terug kan komen.
user
Geplaatst door Letty Oudwater op woensdag 01 december 2021 om 17.37 uur
Hoezo? Ik wacht al sinds eind mei op een galblaasoperatie. En nu wordt er uitgesteld?? Wat was het in mei/juni dan?