Het weer in Almere

  • Vandaag

    Di 09 augustus 2022
    24 °C
  • Morgen

    Wo 10 augustus 2022
    27 °C
  • Overmorgen

    Do 11 augustus 2022
    28 °C

Meer weer? Klik hier

Dinsdag 09 augustus 2022
24.6 °c
2
Melding KNMI: code geel in Almere van kracht van morgen 11.00 uur tot overmorgen 14.00 uur − meer info »

Word jij onze 38,642e volger?

instagram

linkedin

Voorlopig geen vuurwerkverbod in Almere

16 reacties Politiek en gemeente

Foto via static.arenalokaal.nl


Er komt voorlopig nog geen vuurwerkverbod in Almere. Tijdens een vergadering op het stadhuis donderdagavond, kwam het tot een gelijke stemming (22 voor, 22 tegen) waarmee het voorstel automatisch is verworpen.

Omdat het voorstel voor een tweede keer is verworpen, zal het voorstel opnieuw op de agenda moeten worden geplaatst. De gemeenteraad is voornemens om binnen drie jaar, dus uiterlijk in 2024, een algeheel vuurwerkverbod te realiseren in de stad.

Het landelijke vuurwerkverbod van dit jaar, vanwege de coronamaatregelen, staat natuurlijk nog wel overeind.


Vacature-alert - 41 nieuwe vacatures!

Er zijn de afgelopen week in totaal 41 vacatures geplaatst voor banen in de regio's Almere, Hilversum, Naarden, Dronten, Weesp, Lelystad en Huizen.

Bekijk overzicht


Reacties (16)

Bekijk hieronder de reacties die geplaatst zijn via Facebook. Ook een reactie plaatsen? Klik hier
user
Geplaatst door Sonny Vega op zaterdag 27 november 2021 om 10.13 uur
Heel almere plant bombarderen 🤣🤣
user
Geplaatst door Denise Neenee op vrijdag 26 november 2021 om 20.26 uur
Goed zo.. slimme zet van onze burgemeester
user
Geplaatst door Mohammad Shirsoleiman op vrijdag 26 november 2021 om 18.21 uur
Nou zo houden ze genoeg vuurwerk over voor de aankomende protesten want laten we eerlijk zijn die vuurwerk gaan ze niet kunnen stoppen🤔
user
Geplaatst door Wendy Vreeken op vrijdag 26 november 2021 om 18.02 uur
Ik had graag dit jaar iets afgestoken voor mijn overleden vader😥 Maar door dat idioten verbod is het niet mogelijk.
user
Geplaatst door Selmar Tuninga op vrijdag 26 november 2021 om 16.50 uur
Geweldig blij om te horen verbod is nergens voor nodig.
user
Geplaatst door René Mahieu op vrijdag 26 november 2021 om 16.46 uur
Ach alle opmerkingen ten spijt. Handhaven kunnen ze toch niet.
user
Geplaatst door Valerie Bijlsma op vrijdag 26 november 2021 om 16.26 uur
Ik vind dat ze überhaupt geen vuurwerk verbod moet komen het is belachelijke dat we geen vuurwerk mogen afsteken het is leleterlijkr traditie iedereen doet het om het jaar afgesloten en een nieuwe jaar te beginen
user
Geplaatst door Marianne Oostendorp op vrijdag 26 november 2021 om 16.20 uur
Er is toch een landelijk vuurwerk verbod ingesteld
user
Geplaatst door Nel Horstman op vrijdag 26 november 2021 om 16.19 uur
Snap het niet de regering heeft het verboden
user
Geplaatst door Rennes Anita En Richard op vrijdag 26 november 2021 om 16.18 uur
Gelukkig is me kat doof en hoeft ze die stress niet meer mee te maken.
user
Geplaatst door Adrie Davids op vrijdag 26 november 2021 om 16.12 uur
Jammer, zou voor veel dieren een hoop stress schelen.
user
Geplaatst door Sonnie Jeweetwel op vrijdag 26 november 2021 om 15.58 uur
Dit jaar toch een verbod en volgendjaar niet
user
Geplaatst door Monique Rijskamp op vrijdag 26 november 2021 om 15.44 uur
Voorlopig geen vuurwerk verbod in Almere. Maar het landelijke verbod geld wel 🤣🤣🤣. Omg zo een dom besluit. Mensen lekker maken met een dode mus
user
Geplaatst door Rich Hermans op vrijdag 26 november 2021 om 15.39 uur
Ach ja zo willen ze ons straks helemaal binnen houden met oud en nieuw. Dus 2024 vuurwerk verbieden in almere. Nou mij benieuwen of dat gaat lukken. Zo zie je maar weer de regering bepaald wat wij Nederlanders dus wel en niet mogen doen in ons land.
user
Geplaatst door Anne Lotte Smit-Molenaar op vrijdag 26 november 2021 om 15.35 uur
Landelijk is toch landelijk? Lijkt mij?
user
Geplaatst door Danny Buutkamp op vrijdag 26 november 2021 om 15.17 uur
En morgen wel weer 🤷‍♂️😅